Sökning: "oscar westlund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden oscar westlund.

  1. 1. Fin- eller fulmedier?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Ivarson; Emma Holmsen; Julia Fredriksson; [2018-09-07]
    Nyckelord :förtroende; medieförtroende; trovärdighet; varumärke; varumärkestrovärdighet; Aftonbladet; Dagens Nyheter; fin- och fulmedia; trust; trust in media; credibility; brand; brand credibility; Aftonbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : This study explores how the brand of a newspaper affects the perception of credibility for the content in the article. The idea was to compare a morning paper which the audience generally has a bigger trust in with a tabloid paper that is often perceived as less credible. LÄS MER

  2. 2. Native journalism? En intervjustudie om de verktyg och ideal som före detta journalister tar med sig in i native advertisingyrket

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elisa Amorelli; Sofia Hårdänge; [2018-02-08]
    Nyckelord :Native advertisingproducenter; journalistiska ideal; journalistisk process; mediernas kommersialisering.; Native advertising; journalistic ideals; journalism practices; media commercialization.;

    Sammanfattning : Title: Native journalism? En intervjustudie om de verktyg och ideal som före detta journalister tar med sig in i native advertisingyrket Authors: Elisa Amorelli & Sofia Hårdänge Subject: Undergraduate research paper in journalism studies, Department of journalism, media and communication (JMG), University of Gothenburg Term: Autumn 2017 Supervisor: Oscar Westlund, JMG, University of Gothenburg Pages/words: 48/ 18 957 (including abstract and appendix). Purpose: The main purpose of this study was to examine how native advertisers applicate journalistic processes and ideals in their current profession. LÄS MER

  3. 3. Flerkanalspubliceringens medielogik – vision eller verklighet?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Katarina Gregner; Johanna Wedin; [2010-08-04]
    Nyckelord :Medielogik; medieformat; flerkanalspublicering;

    Sammanfattning : Titel: Flerkanalspubliceringens medielogik - Vision eller verklighet? Författare: Katarina Gregner och Johanna Wedin Uppdragsgivare: Retriever Sverige Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik medier och kommunikation, JMG, Göteborgs universitet. Termin: Vårterminen 2010 Handledare: Oscar Westlund Sidantal: 35, exklusive bilagor Syfte: Syftet är att undersöka i vilken mån dagstidningar parallellpublicerar innehållet via pappers – och webbtidningen Metod: Kvantitativ innehållsanalys Material: Artiklar ur Göteborgs-Posten under april månad 2003 och 2010 Huvudresultat: De huvudsakliga resultat som framkommit av undersökningen är att från år 2003 till år 2010 har parallellpubliceringen av lokala nyheter ökat. LÄS MER

  4. 4. ”Journalister kan ju egentligen ingenting” En studie i ungas förtroende för sina nyhetskällor

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jonatan Ericson; Eva-Karin Fredriksson; [2010-08-04]
    Nyckelord :nyhetskällor; utbyte; Förtroende; media priming; medieanvändning; mediebeteende; medieförtroende; medielandskap; trovärdighet; medietrovärdighet; medieutbyte; medievanor;

    Sammanfattning : Titel: ”Journalister kan ju egentligen ingenting” – En studie i ungas förtroende för sina nyhetskällor Författare: Jonatan Eriksson, Eva-Karin Fredriksson Handledare: Oscar Westlund Uppdragsgivare: Tidningsutgivarna Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårterminen 2010 Syfte: Att undersöka ungas mentala relationer till de nyhetskällor som de använder. Metod- & materialval: Kvalitativ intervjustudie med 11 gymnasieelever. LÄS MER

  5. 5. Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Beata Jungselius; [2009-09-29]
    Nyckelord :Marketing; CRM; permission marketing; push; pull; mobile phones; PEST; advertising; daily newspapers; newspapers; mobile services;

    Sammanfattning : Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin VT-09 Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Handledare Oscar Westlund Syfte Att studera förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal. Metod Omvärldsanalys med hjälp av analysmodellen PEST samt intervjuer Huvudresultat Mobiltelefonen som marknadsföringskanal har visat sig vara väl lämpad för olika former av marknadsföringsåtgärder för tidningsföretag. LÄS MER