Sökning: "oskar anton"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden oskar anton.

  1. 1. Distansarbete på ett tjänsteföretag: Utmaningar och möjligheter i en föränderlig arbetsmiljö

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Anton Cajtoft; Oskar Thor; [2023]
    Nyckelord :Distansarbete; effektivitet;

    Sammanfattning : I början av 2020 drabbades världen av Covid-19 pandemin som både påverkade människor och företag. På grund av restriktioner från Folkhälsomyndigheten tvingades företag i Sverige att ställa om till att arbeta på distans. LÄS MER

  2. 2. Hur VPN-tjänster matchar användarens förväntningar och problem kopplat till VPN-lösningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Hallbäck; Oskar Stevens; [2023]
    Nyckelord :VPN; users; weaknesses; vulnerabilities; security; risk; VPN; användare; svagheter; sårbarheter; säkerhet; risker;

    Sammanfattning : VPN-teknologin är känd för att skydda användarens personliga integritet och säkerhet online. Genom att etablera en krypterad tunnel mellan användare och VPN-tjänstens server möjliggörs flera funktioner. LÄS MER

  3. 3. Organisatoriskt köpbeteende inom business-to-business : En kvalitativ studie om hur organisatoriskt köpbeteende påverkar köpbeslut inom business-to-business

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Sköld; Oskar Sjölund; [2023]
    Nyckelord :B2B; Organizational buying behavior; Brand preference; Emotions; B2B; Organisatoriskt köpbeteende; Varumärkespreferenser; Känslor;

    Sammanfattning : The fact that brands create trust and develop cognitive and emotional ties with customers are well recognized. However, this is primarily associated with B2C markets. More recent studies admit to the fact that despite the differences between B2C and B2B contexts brands can have valuable features in B2B as well as B2C. LÄS MER

  4. 4. Comparative Analysis of the Inverse Kinematics of a 6-DOF Manipulator : A Comparative Study of Inverse Kinematics for the 6-DOF Saab Seaeye eM1-7 Manipulator with Non-Conventional Wrist Configuration

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Reglerteknik

    Författare :Anton Larsson; Oskar Grönlund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This report presents various methods for solving the inverse kinematic problem for a non-conventional robotic manipulator with 6 degrees of freedom and discusses their respective advantages and disadvantages. Numerical methods, such as gradient descent, Gauss-Newton and Levenberg-Marquardt as well as heuristic methods such as Cyclic Coordinate Descent and Forward and Backward Reaching Inverse Kinematics are discussed and presented, while the numerical methods are implemented and tested in simulation. LÄS MER

  5. 5. Internt varumärkesbyggande i ideella idrottsföreningar : En kvalitativ studie om hur ideella idrottsföreningar influeras av strategier kring internt varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anton Ignatius; Oskar Bergsman; [2022]
    Nyckelord :Internal brand building; communication; motivation; values; nonprofit work; non-profit sport clubs; payment; Internt varumärkesbyggande; kommunikation; motivation; värderingar; ideellt arbete; ideell idrottsförening; arvode;

    Sammanfattning : Inledning - Idrottens ideella föreningar är en av de viktigaste samhällsnyttorna i Sverige. Dessa är beroende av ideell arbetskraft, kraft som har en nedåtgående trend. LÄS MER