Sökning: "oskar christensson"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden oskar christensson.
1. Variationell Regularisering av Inversproblem med Till¨ampning inom Skiktr¨ontgen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaperSammanfattning : The aim of this study was to solve ill-posed inverse problems when reconstructing data by using variational regularization theory. This problem was solved using MATLAB. Data was simulated from MATLAB’s 256×256 Shepp-Logan phantom, which also acted as our reference image. LÄS MER
2. Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Brand heritage – äkta eller illusion? – En kvalitativ studie av hur konsumenter skiljer äkta brand heritage från uppdiktat Seminariedatum: 2021-01-14 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Carl Ljunggren, Gabriel Radman och Stefan Sarmes Handledare: Oskar Christensson Syfte: Uppsatsen syftar till att skapa förståelse för förekomsten av uppdiktat arv bland varumärken samt hur konsumenter skiljer på äkta och uppdiktat brand heritage. Metod: Studien har genomförts med kvalitativ metod och ett induktivt synsätt med ett konstruktionistiskt perspektiv. LÄS MER
3. Relationsmarknadsföringens paradox
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Relationsmarknadsföringens paradox”. En tolkande fenomenologisk analys av hur cancel culture förstås ur ett relationsmarkandsföringsperspektiv. Seminariedatum: 3/6 2021 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER
4. Hur framhåller företag traditioner?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Hur framhåller företag traditioner? En kvalitativ studie av hur företag använder och skapar traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte. Seminariedatum: 2020-06-03 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Jasim Al Koufaishi, Jenny Söderlund Handledare: Oskar Christensson Fem nyckelord: Marknadsföring, tradition, ritual, konsumtion, kulturell mening Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka och förstå hur företag knyter an fenomen till sitt varumärke, samt huruvida företags användning och skapande av traditioner och ritualer påverkar konsumentbeteenden. LÄS MER
5. "Sociala medier är magi för en musiker"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: “Sociala medier är magi för en musiker” - En kvalitativ studie om samarbetet mellan artister och skivbolag, samt de framstående orsaker som satt relationen i förändring Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 hp. Författare: Jon Karlsson, Johanna Lindell & Johan Nikolai Handledare: Oskar Christensson Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringens betydelse för samarbetet mellan skivbolag och artister. LÄS MER