Sökning: "our environment"

Visar resultat 1 - 5 av 4929 uppsatser innehållade orden our environment.

  1. 1. ”INGEN VILL JU HA EN SHORT GUY”. En kvalitativ intervjustudie om hur unga män uppfattar och upplever sig påverkas av utseendenormer på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Nilsson; Claudia Saksa; [2024-03-12]
    Nyckelord :Utseendeideal; skönhetsideal; sociala medier; Instagram; unga män; påverkan; hegemonisk maskulinitet;

    Sammanfattning : Throughout history, beauty ideals have existed as a societal construct, but the recent phenomenon lies in the rapid and widespread dissemination of these ideals through social media. Platforms like Instagram encourage user interaction, fostering a specific type of content. LÄS MER

  2. 2. JAKTEN PÅ HÅLLBARHET. En semiotisk bildanalys av svenska modeföretags innehåll och kommunikation på Instagram under Black Week

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Natalie Hedberg; Moa Lidö Mannervik; [2024-03-06]
    Nyckelord :Black Friday; Black Week; CSR; Greenwashing; Hållbarhetskommunikation; Instagram; Konsumtion; Semiotik;

    Sammanfattning : This undergraduate thesis employed a qualitative content analysis that includes a semiotic approach, incorporating both denotation and connotation, to examine advertising campaigns on Instagram from three Swedish fashion companies during Black Week. The Swedish fashion companies that were examined are Haglöfs, Gina Tricot and Kappahl. LÄS MER

  3. 3. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  4. 4. FINDING TRACES OF THE MODERN MOVEMENT IN GOTHENBURG, SWEDEN Implementing personal value through visualisation as a conservation tool

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvård

    Författare :Inès Vandesompele; [2024-01-30]
    Nyckelord :The Modern Movement; personal value; conservation; Swedish built environment;

    Sammanfattning : The organisation Docomomo International is engaged in the documentation and conservation of the built environment related to the Modern Movement. Therefore, it was essential to discuss what this means for our modernist heritage. LÄS MER

  5. 5. Röster från barndomen om upplevdasexuella övergrepp : - En studie baserad på vuxna kvinnorssjälvbiografiska berättelser

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Elin Lund; Johanna Taninger; [2024]
    Nyckelord :autobiographies; sexual abuse; children; childhood; woman; risk and protective factors;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate adult women's experiences of sexual abuse by a close adult relative in their childhood. We have chosen to study two autobiographies written by women who themselves grew up in an environment where they were subjected to sexual abuse. LÄS MER