Sökning: "outdoor branschen"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden outdoor branschen.

  1. 1. Hur främjas skapandet av sociala nyttor i campus utemiljöer?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Gustav Krook; Elvira Ramel; [2023]
    Nyckelord :Utemiljöer; campus; sociala nyttor; grönområde; finansieringsmodeller; arbetsprocess; stadsutveckling; campusutveckling; Business and Economics;

    Sammanfattning : Behovet av att skapa hållbara och flexibla byggnader har vuxit under de senaste åren, inte minst för att möta högt uppsatta klimatmål. Utrymmena mellan byggnaderna, med andra ord utemiljöer, har regelbundet prioriterats sekundärt och anpassats i stor utsträckning efter det bebyggda behovet. LÄS MER

  2. 2. Förgröning på Åkerslätts förskola : ett gestaltningsförslag med vegetation för hälsofrämjande förskolegårdar

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Rebecca Semb; [2021]
    Nyckelord :vegetation; etablering; förskolegård; slitage; kompaktering;

    Sammanfattning : Det finns i dagsläget både forskning och allmänna råd som beskriver att vegetation spelar en viktig roll i en hälsosam utemiljö för barn. Det verkar däremot inte finnas vetenskaplig litteratur som beskriver vilken typ av vegetation eller vilka arter som skulle kunna vara lämpade för de utmanande förutsättningarna på förskolegårdar, ofta med problematik som omfattande slitage och markkompaktering. LÄS MER

  3. 3. Cirkulära affärsmodeller inom outdoorbranschen : Cirkulära tjänster, hinder, möjligheter och utveckling inom området

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Sofie Gidlund; [2021]
    Nyckelord :circular economy; circular business models; outdoor industry; circular services; obstacles and opportunities; development opportunities; cirkulär ekonomi; cirkulära affärsmodeller; outdoor-branschen; cirkulära tjänster; hinder och möjligheter; utvecklingsmöjligheter;

    Sammanfattning : Sedan 1950-talet har konsumtions- och utvinningsekonomier accelererat vilketbidragit till ett samhälle präglat av exponentiell tillväxt och linjära ekonomiskasystem. Om trenderna fortsätter förväntas konsumtionsmängder år 2050 bli tre gångerså höga sett till vad planeten klarar av. LÄS MER

  4. 4. Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lova Sild Löhman; Martina Hörwing; Sofia Leine; [2019]
    Nyckelord :CSR; creating shared value; CSR-strategy; brand equity; the outdoor fashion industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att vara eller inte vara ett trädkramarvarumärke, det är frågan. - En kvalitativ studie om hur CSR påverkar varumärkeskapital i outdoor fashion-branschen. LÄS MER

  5. 5. Kanaler, konsumtion & konsumenter : En studie om hur företag använder multipla kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Linnéa Grahn; [2016]
    Nyckelord :Multi-channel enterprises; Consumer behavior; E-commerce; Physical store; Communication channels; Flerkanalsföretag; Konsumentbeteende; E-handel; Fysiska butiker; Kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva hur flerkanalsföretag anpassar sin konsumentkommunikation till en marknad i ständig digital utveckling och ett förändrat konsumentbeteende som följd. Syftet är därtill att studera hur flerkanalsföretag håller resurseffektivitet genom sina numera flertalet kommunikationskanaler. LÄS MER