Sökning: "outdoor place relations"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden outdoor place relations.

  1. 1. Outdoor Education and Teachers’ Subjective Well-Being : A correlational study on the well-being of Dutch primary school teachers and the use of outdoor education

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Anouk Meijer; [2023]
    Nyckelord :Outdoor education; subjective well-being; Dutch teachers; primary school;

    Sammanfattning : The present study among Dutch primary school teachers investigated the difference in teachers' subjective well-being (SWB) between teachers that used outdoor education (OE) and their peers. The influence of the duration and frequency of outdoor lessons has also been explored. A similar study showed that outdoor educators had a higher SWB. LÄS MER

  2. 2. Dialog om landskapet, i landskapet : naturvägledning i fysisk planering

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Vera Fredriksson; [2023]
    Nyckelord :naturvägledning; deliberativa ideal; utomhuspedagogik; medborgardialog; fysisk planering;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks huruvida naturvägledning, som facilitering av dialog om landskap, i landskapet kan användas i dialogprocesser vid fysisk planering. Syftet för uppsatsen att bidra med ökad förståelse och kunskap om hur vi kan ha en deliberativ dialog om en plats av socioekologiskt värde i en meningsfull kontext i planering genom naturvägledning. LÄS MER

  3. 3. “Alla vet ju att Gottsunda är ett av Uppsalas problemområden” : en analys av den fysiska miljöns betydelse för trygghet i ett särskilt utsatt område

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Karin Rosén; [2022]
    Nyckelord :Trygghet; otrygghet; social hållbarhet; brottsprevention; offentlig miljö; särskilt utsatt område; miljonprogrammet;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur fysisk utomhusmiljö påverkar upplevelsen av trygghet i ett särskilt utsatt område av miljonprogramkaraktär, samt att diskutera hur planering och gestaltning av dessa miljöer kan bidra till ökad trygghet. Fokus låg på området Valsätra och Gottsunda i Uppsala där specifika områden pekats ut som särskilt otrygga. LÄS MER

  4. 4. Vilken betydelse har utemiljön iförhållande till andra förskolemiljöer, för pedagogers agerande?

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Max Persson; [2022]
    Nyckelord :becoming; environments; indoor; interactions; outdoor; preschool; preschool yard; tillblivelse; miljöer; inomhus; utomhus; interagerande; förskola; förskolegård;

    Sammanfattning : This study is investigating how preschool educators’ interactions in and with differentenvironments, with a specific focus on the preschool yard, become meaningful for theeducator’s actions in the preschool activities. The questions aimed to be answered in thestudy are: • How do educators’ actions in preschools develop in relation to: - the perceived, the conceived and the lived environment? - the preschool yards environments? The study used qualative method with semi-structured group interviews in three differentpre-schools. LÄS MER

  5. 5. Connecting to nature in pre-school : a study of place experiences in a low-social economic area related to children´s development

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Amanda Guimarães Gabriel; [2021]
    Nyckelord :childhood place relations; sense of place in childhood; sense of place in childhood; children s development; outdoor place relations; nature and children s development; learning; low-social economic environments; vulnerable environments; narrative map;

    Sammanfattning : Outdoor environments and nature could positively support pre-school children living in lowsocial economic urban environments. By valuing the role of lived experiences, this research explores how outdoor places and nature could support and counteract the widespread inequities that affect these children. LÄS MER