Sökning: "outsourcing av marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden outsourcing av marknadsföring.

  1. 1. Korsar avgrunden - En multipel fallstudie om arbetet hos två uppstartsföretag inom tekniksektorn med organisationsinriktningar och kommersialisering av radikala innovationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Kokko; David Lamorell; Albert Johansson; [2023]
    Nyckelord :Radikala Innovationer; Fallstudie; Uppstartsföretag; Kommersialisering; Organisationsinriktningar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Korsar avgrunden - En multipel fallstudie om arbetet hos två uppstartsföretag inom tekniksektorn med organisationsinriktningar och kommersialisering av radikala innovationer Seminariedatum: 2 Juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Albert Johansson, Alexander Kokko & David Lamorell Handledare: Magnus Nilsson Fem nyckelord: Radikala Innovationer, Fallstudie, Uppstartsföretag, Kommersialisering, Organisationsinriktningar Forskningsfråga: Hur arbetar uppstartsföretag inom tekniksektorn med organisationsinriktningar och kommersialisering av radikala innovationer? Syfte: Syftet med studien är att undersöka konkreta exempel av hur företag inom tekniksektorn arbetar med organisationsinriktningar och kommersialisering av radikala innovationer, och sedan undersöka skillnader och likheter. Metod: Studien utgår från en kvalitativ forskningsmetod med ett abduktivt synsätt. LÄS MER

  2. 2. Från kaos till kontroll? : Risker och kontroll med influencer-marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Börjesson; Isabella Käll; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer marketingbyrå; varumärke; outsourcing; riskhantering;

    Sammanfattning : Influencers, vanligen associerade med varumärken de gör reklam för, kan publicera innehållsom möts av negativ kritik. Det kan spilla över på företaget de associeras med. Vid företagsökade användning av marknadsföring genom influencers har det blivit naturligt att anlita eninfluencer marketingbyrå (“byrå”) som mellanhand. LÄS MER

  3. 3. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Ljungkrona; Mikaela Hallgren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing – Digital marketing – SMEs – Decision-making processes – Media industry; Outsourcing – Digital marknadsföring – SME-företag – Beslutsprocesser – Mediebranschen;

    Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER

  4. 4. Strategier vid rekrytering av nyckelroller inom små- och medelstora företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mikael Gustavsson; Oscar Lundström; [2019]
    Nyckelord :Human Resource; SME; Outsourcing; Marketing mix; Employer Branding; Human Resource; SME; Outsourcing; Marknadsmix; Employer Branding;

    Sammanfattning : Bakgrund: Små- och medelstora företag (SME) är motorn inom den europeiska ekonomin och står idag för 9 av 10 företag. SME är beroende av att deras nyckelroller innehavs av kompetent personal så att företaget kan fortsätta att utvecklas. LÄS MER

  5. 5. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannes Asplund; Johan Nilsson; [2019]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; personlig integritet; konsumentdata; integritetsintrång; e-handel; kundrelationer; konsumentinsikt; segmentering;

    Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER