Sökning: "outsourcing callcenter"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden outsourcing callcenter.

  1. 1. Callcenter outsourcing : Krav och kvalitetssäkring

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Anna Bengtsson; Bernadette Acs; Erik Lejon; [2008]
    Nyckelord :Outsourcing; call centre; requirements; quality assurance; Outsourcing; callcenter; krav; kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : Outsourcing och specifikt callcenter outsourcing diskuteras bland företag. Tyngden i diskussionen ligger på kvalitén, som är en aktuell aspekt av fenomenet callcenter outsourcing. Frågan berör flera parter; de företag som outsourcar, callcenter och konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Från inhouse till callcenter : om effekterna av outsourcing

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ingela Malmberg; Ablelom Gsai Mahari; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Outsourcing har de senaste decennierna varit en vanligen förekommande effektiviseringsåtgärd, med vilken företag eftersträvar att öka sin lönsamhet och flexibilitet. Dagens forskning fokuserar främst på vilka ekonomiska samt strukturella effekter outsourcingen har på organisationer, effekten på de anställda har därmed hamnat i skymundan. LÄS MER

  3. 3. Outsourcing av kundtjänst : - Vilka företag bör callcentren rikta sig mot?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Magnus Jakobsson; Markus Wessling; [2005]
    Nyckelord :Outsourcing; Outsourcing; Callcenter; Kundtjänst;

    Sammanfattning : Information technology and globalization has led to an increasing competition and service production has been more and more independent of locations. This has made a market of outsourced telephone costumer service possible. Due to high establishment the market has been saturated and with that price has sunk. LÄS MER

  4. 4. Lönsam Kundtjänst-Riskanalys över den prissättningsproblematik en outsourcad kundtjänst medför

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Nicklas Lilja; [2002]
    Nyckelord :Kundtjänst; outsourcing; Webb GPSS; Lönsamhet; callcenter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att försöka studera och analysera vilka risker som påverkar prissättningen av en outsourcad kundtjänst för att få den lönsam för callcenterbolaget. Metod: I mitt arbete ska jag intervjua anställda på callcenterbolag om hur förhandlingar av outsourcade kundtjänster går till samt vilken prissättningsproblematik de står inför. LÄS MER