Sökning: "outsourcing kundtjänst"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden outsourcing kundtjänst.

  1. 1. Fastighetsdrift på entreprenad - en studie av Hässleholms och Ängelholms sjukhus

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Angelica Persson; Annica Samevik; [2009]
    Nyckelord :Fastighet; Drift; Entreprenad; Outsourcing; Real estate; Management;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utreda hur RegionFastigheters organisationsförändring har påverkat deras verksamhet. Vi analyserar om uppkomna effekter stämmer överrens med dokumenterade teorier om outsourcing samt uppställda hypoteser. En jämförelse av driftentreprenaderna på sjukhusen i Hässleholm och Ängelholm har gjorts. LÄS MER

  2. 2. Outsourcing av kundtjänst : Outsourca eller inte ?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Göran Rindstam; Paola Lintrup; Marta Cendrowska; [2008]
    Nyckelord :Outsourcing; kundtjänst;

    Sammanfattning : Globaliseringen har medfört ökad konkurrens. För att kunna hävda sig på en konkurrensutsatt marknad måste företag hitta olika sätt för att skapa mervärde för kunderna. Enlig denna studie framgår det att det finns två olika sätt att skapa mervärde för kunden. Det första är värdedistribution och det andra värdeskapande processer. LÄS MER

  3. 3. Outsourcing av kundtjänst : - Vilka företag bör callcentren rikta sig mot?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Magnus Jakobsson; Markus Wessling; [2005]
    Nyckelord :Outsourcing; Outsourcing; Callcenter; Kundtjänst;

    Sammanfattning : Information technology and globalization has led to an increasing competition and service production has been more and more independent of locations. This has made a market of outsourced telephone costumer service possible. Due to high establishment the market has been saturated and with that price has sunk. LÄS MER

  4. 4. Outsourcing av en kunskapsintensiv process : en studie av kunskapsflöden

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nele Mitt; Helena Andersson; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : A1260 Sammanfattning Denna uppsats behandlar hanteringen av en kunskapsintensiv process som har outsourcats. Studien är baserad på en fallstudie av General Motors (GM) Nordics outsourcing av sin kundtjänst till företaget EDS. LÄS MER

  5. 5. Lönsam Kundtjänst-Riskanalys över den prissättningsproblematik en outsourcad kundtjänst medför

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Nicklas Lilja; [2002]
    Nyckelord :Kundtjänst; outsourcing; Webb GPSS; Lönsamhet; callcenter;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att försöka studera och analysera vilka risker som påverkar prissättningen av en outsourcad kundtjänst för att få den lönsam för callcenterbolaget. Metod: I mitt arbete ska jag intervjua anställda på callcenterbolag om hur förhandlingar av outsourcade kundtjänster går till samt vilken prissättningsproblematik de står inför. LÄS MER