Sökning: "ovanstående frågor"
Visar resultat 1 - 5 av 187 uppsatser innehållade orden ovanstående frågor.
1. Hur vill studenter bo? En undersökning av studenter på CTHs nöjdhet med sin bostad
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : I Göteborg råder en omfattande bostadsbrist, exempelvis studerar 60 000 studenter i kommunen, men det finns endast 11 000 studentbostäder. Förutom långa bostadsköer har hyrorna höjts och undersökningar visar att studiemedlet ofta är för lågt för att täcka studenternas levnadskostnader. LÄS MER
2. En granskning av Tinders popularitet: Gamification, Användardesign och Teknisk acceptans som utgångs-punkter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Uppsatsens syfte är att granska dejtingapplikationen Tinders popularitet utifrån de ämnesre-laterade kategorierna gamification, användardesign och teknisk acceptans. Med hjälp av teo-rierna MDA-Framework, The Eight Golden Rules of Interface Design och Unified Theory of Acceptance and Use of Technology formulerades en enkät med kvantitativa och kvalitativa frågor, vilket resulterade i en mixad metod. LÄS MER
3. Metodik för framtagning av viktiga KPI:er för transparens i produktionen
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering har lett till att kunder fått ökade möjligheter att välja mellan produkter från olika leverantörer. Inte minst inom tillverkande industrier har man sett en skiftning från massproduktion till alltmer kundstyrd produktion, där utbudet av varor är större och kunden nästan helt ligger i fokus vid produktion av varor. LÄS MER
4. Läsförståelsestrategier inom SO-ämnena : En kvalitativ studie med inriktning på undervisning i mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I SO-undervisning möter eleverna en mängd olika ämnesspecifika texter, vilka kräver en god läsförståelseförmåga. Internationella studier visar dock en negativ utveckling av läsförståelse bland svenska elever. LÄS MER
5. Sångstunden i förskolan : En möjlighet för glädje, gemenskap och språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose is to contribute knowledge about how preschool teachers reason about the singing lesson in relation to competence and material and its purpose in preschool teaching. The study therefore investigates how preschool teachers present their musical competence, what material is used in the singing lesson and what are the purposes of the singing lesson in preschool?To provide answers to the above questions, semi-structured interviews have been conducted in two preschools with preschool teachers from four different departments. LÄS MER