Sökning: "påverkan tv reality"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden påverkan tv reality.

  1. 1. Media - socialiseringsprocessens förlängda arm : En kvantitativ studie om medias inflytande påungdomar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Kim Othind; [2017]
    Nyckelord :media; socialization; adolescents; body image; self- perception; impact; media; socialisering; ungdomar; kroppsbild; självuppfattning; påverkan;

    Sammanfattning : Även om Internet är dominerande, är andra typer av medier som radio, tv eller tidningar intenödvändigtvis uteslutna, utan är snarare ett komplement till redan etablerade medievanor.Denna studiens fokus är att belysa media som en institution som influerar unga människorsliv, där unga människors självuppfattning och kroppsbild används för att illustrera mediernasinflytande. LÄS MER

  2. 2. Medieframställningar i realityserier

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Belinda Olsson; Charlotte Hedén; [2014]
    Nyckelord :Reality-TV; Intervju; Karaktär; Roller; Framställning; Autencitet; Medieframställning; Mediekonstruktion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera realityserier som socialt konstruerat fenomen ur deltagarperspektiv. I uppsatsen ville vi ta reda på hur tidigare deltagare i realityserier uppfattar sig själva och sin medverkan. LÄS MER

  3. 3. Searching for Sugar Man. En studie av autenticitet och reception

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Ingela Utterström; [2014]
    Nyckelord :Searching for Sugar Man; Malik Bendjelloul; Sixto Rodriguez; dokumentärfilm; autenticitet;

    Sammanfattning : Malik Bendjelloul vann en Oscar 2013 med dokumentärfilmen Searching for Sugar Man. Det varSveriges första Oscar för en dokumentärfilm sedan Arne Sucksdorff belönades för Människor i stad1949. Searching for Sugar Man handlar om den amerikanske musikern Sixto Rodriguez somspåddes en lysande karriär i början av 1970-talet. LÄS MER

  4. 4. Målmedvetna karriärskvinnor eller ytliga partytjejer – unga tjejers bild av reality-serien Glamourama

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Sterner; Lautaro Cubilla; [2011]
    Nyckelord :eskapism; parasocial interaktion; mäktiga medier; påverkan; Anna Hibbs; Petra Tungården; Michaela Forni; Reality-serie; Glamourama; identifikation; alkoholvanor; konsumtion; vuxenliv; relationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna uppsats har vi studerat reality-serien Glamourama för att se vilka ämnen som tas upp i serien och hur de skildras. Med detta som utgångspunkt har vi analyserat vad serien har för inverkan på en ung, kvinnlig publik. LÄS MER

  5. 5. Television eller ”tell-lie-vision”* : En kvalitativ studie om barns tevekonsumering och deras egna tankar omkring den.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Joel Lehtinen; [2009]
    Nyckelord :Television; communication; critical thinking; awareness.; television; barn; påverkan;

    Sammanfattning : This examination intends to find out what thoughts children in around 12 years of age thinks about their own television consumption. To examine this, the questions in issue is: “What does the children watch on television?” “Why do they watch the programs they do?” “How do the children speak about their own consumption?” “What does the children learn from TV?” ”Are the children concious of the impressions they take from TV?” “Do they speak critical about TV?” ”Is there anything indicating on some kind of influence from the childrens television consumption?” . LÄS MER