Sökning: "påverkande reklam"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden påverkande reklam.

  1. 1. Valet av smartphone : En kvalitativ studie om vad som motiverar konsumentbeteendet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Solin Jangiri; Sagiba Syed; [2017]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Smartphone; Psykologiska faktorer; Kulturella faktorer; Sociala faktorer; Varumärkeslojalitet; Brand community;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle ligger inte fokus bara på den fysiska produkten utan även på konsumentbeteendet och värdet av ett varumärke. Varumärken bär på symboliska värden som konsumenter använder sig av för att identifiera sig själva och skapa gemenskaper, även kallat Brand communities. LÄS MER

  2. 2. Fönstershoppar du? : Den visuella kommunikationens roll i köpbeslutsprocessen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sandra Rosberg; Emma Rosberg; [2011]
    Nyckelord :visual communication; purchase decision process; impact; text; color; shape; storefront.; Visuell kommunikation; köpbeslutsprocessen; påverkan; text; färg; form; skyltfönster;

    Sammanfattning : Visuell kommunikation är något som vi dagligen stöter på i vår vardag, i form av reklamannonser, reklamfilmer, skyltningar osv. Skyltfönster är en form av visuell kommunikation, och fungerar som företagens ansikte utåt och det skapar ofta en första bild hos mottagaren om företaget. LÄS MER

  3. 3. Spegel, spegel på väggen där, säg vilken image konsumenten bär

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Femtvik; Timor Timmerhed; Kerstin Åkesson; [2010]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; företagsfokuserade teorier; konsumentfokuserade teorier; image; Social Sciences;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Syftet med uppsatsen är att undersöka om skapandet samt överförandet av varumärkesidentiteter sker utefter en normativ och självklar arbetsgång utan problem och svårigheter som författarna inom de företagsfokuserade teorierna menar. För att erhålla en inblick i hur identitetsöverförandet sker i verksamheter analyserades tre utvalda företag; Gina Tricot, Thorn Reklambyrå och Malmö FF. LÄS MER

  4. 4. Lokalproducerade livsmedel : Faktorer bakom konsumenters köpbeteende

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ulrika Niemi; Alla Mamonova; [2008]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; Köpbeteende; Lokalproducerade livsmedel;

    Sammanfattning : Sammanfattning En av vårt årtiondes viktigaste frågor är människans påverkan på miljön och det alltmer växande klimathotet för samhället. Då utsläpp av synbara halter och energiförbrukning är en av de främsta miljöpåverkande orsakerna bedrivs det idag en omfattande diskussion kring problemområdet. LÄS MER

  5. 5. Systemvetaren i den tredje dimensionen - en studie av arbetsprocessen vid 3D-animation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mattias Persson; [2006]
    Nyckelord :arbetsprocess; 3D-animation; påverkande faktorer; produkt- och processkvalitet; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : 3D blir ett allt vanligare inslag i vår vardag. Tv-reklam, Internet och tidningar innehåller ofta virtuellt skapade miljöer och karaktärer. På grund av ämnets popularitet finns ett intresse att undersöka hur en 3D-utveckling ser ut. Systemutvecklare kan ha nytta av 3D-animation på många sätt. LÄS MER