Sökning: "påverkansmetoder"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet påverkansmetoder.

  1. 1. Ställ till med en scen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Arwid Littmarck; [2016]
    Nyckelord :sociala rörelser; gestaltning; nyhetsvärdering; civil olydnad; news management; medierelationer; Public Relations; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den moderna demokratin är på väg mot ett allt mer individualistisk samhälle där utomparlamentariska aktörer som tidigare haft en direkt möjlighet att påverka politiska beslut nu blivit allt mer beroende av indirekta påverkansmetoder. I och med ett ökat beroende av bland annat public relations och direkta aktioner har också media har fått en allt mer central roll i den politiska debatten. LÄS MER

  2. 2. Etiskt ledarskap i säljande organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Moa Bohman; Evelina Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Ethical leadership; ethical behavior; ethical climate; selling organizations; Etiskt ledarskap; etiskt beteende; etiskt klimat; säljorganisationer;

    Sammanfattning : Titel: Etiskt ledarskap i säljande organisationer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi. Författare: Moa Bohman och Evelina Nilsson. Handledare: Pär Vilhelmson, Kristina Mickelsson och Maria Fregidou-Malama. Datum: Augusti 2015. LÄS MER

  3. 3. Exponera mera : marknadsföringsknep i livsmedelsbutik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Therese Eriksson; Madelene Olofsson; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring; livsmedelsbutik; exponeringsformer; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Titel: Exponera mera – marknadsföringsknep i livsmedelsbutik Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Therese Eriksson och Madelene Olofsson Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2011-01 Syfte: Syftet med studien är att se hur butiker inom dagligvaruhandeln exponerar sina varor och om det skiljer sig mellan små och stora butiker. Metod: Undersökningen är en kvalitativ studie och de företag som undersökts är livsmedelsbutiker i olika storlekar. LÄS MER

  4. 4. Journalisten och dess källor : En studie om arbetet med källor i regionalpress

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Maria Brolin; Karin Johansson; [2009]
    Nyckelord :journalister; källor; påverkansmetoder; regionalpress; samspel.;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat att journalistik är en produkt av förhållandet mellan journalisten och dess källor. Syftet med den här uppsatsen är att kartlägga hur arbetet med källor ser ut för sex journalister på regionaltidningar. Här undersöks hur kontakten med källorna sker och hur journalisten och källan samspelar med varandra. LÄS MER

  5. 5. Servive med förhinder : Hur man som butikschef för Systembolaget kan förbättra kundservicen utifrån företagets försäljningsregler

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nordin; Helena Baltzer; [2009]
    Nyckelord :Service; påverkansmetoder; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Denna rapport baseras på en undersökning som går ut på att ta reda på vad man sombutikschef på Systembolaget kan göra för att förbättra kundservicen inom ramarna för despecifika försäljningsregler som företaget måste följa på grund av det monopol påförsäljning av alkoholhaltiga drycker som föreligger.I rapporten tas teorier om servicekvalitet upp där vi bland annat har utgått ifrån tekniskoch funktionell kvalitet, olika teorier om kundservice och personlig service,påverkansmetoder samt teori om organisationens betydelse för servicekvalitet. LÄS MER