Sökning: "påverkar mode oss"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden påverkar mode oss.
1. Intermodala godstransporter : Varför väljer inte fler företag intermodala järnvägstransporter?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)Sammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka vad det är som hindrar företag i dagsläget från att använda intermodala godstransporter med järnvägen, där frågeställningar som arbetet kommer att besvara är: Överväger fördelarna de nackdelar som finns med användningen av intermodala godstransporter på järnvägen? Samt hur ser framtiden ut för intermodala godstransporter på järnväg? För att besvara syftet har vi använt oss av kvalitativa metoder i form av intervjuer, där intervjufrågorna utformades utifrån semistrukturerade intervjuer. Det teoretiska ramverket är uppbyggt med hjälp av vetenskapliga artiklar och indelat i fyra aspekter som anses vara viktiga för kunder och deras val av transportslag vid transport av gods. LÄS MER
2. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER
3. Allting är bara tyg vi sätter på oss
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med det ökade intresset för könsneutralt mode har allt fler företag inkluderat könsneutrala modekollektioner i sina sortiment. Trots dessa framsteg visar modemarknaden fortfarande tydliga tecken på att vara präglad av könsbinaritet och traditionella könsnormer. LÄS MER
4. Konsumentens köpbeslut inom second-hand mode : En kvalitativ studie om motiv och upplevda risker vid second-hand konsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut inom second-hand mode. Med tanke på hållbarhet och dess aktualitet så är det ett ämne som är intressant att forska vidare på. LÄS MER
5. “Jag vill ha det hon har” - En kvalitativ studie om influencers påverkan på konsumenter vid köp av kläder på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digitalisering, sociala medier och e-handel, tre ord som upptar en stor del av världen idag och nästan hela befolkningen är aktiva inom en eller flera områden. Dessutom har ett nytt fenomen uppkommit och är här för att stanna; influencers. LÄS MER