Sökning: "påverkare"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet påverkare.

  1. 1. Organisationellt köpbeteende : En studie om köpbeteende inom B2B med fokus påålder, roll & bransch.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Gabriel Wall; Robin Mehta; [2023]
    Nyckelord :Organizational buying behavior; Marketing; Post-war generation; Generation X; Generation Y.; Organisationellt köpbeteende; Marknadsföring; Efterkrigsgeneration; Generation X; Generation Y.;

    Sammanfattning : This study consists of a survey among the customers of an ITservice company. The survey examines organizational buyingbehavior in relation to the factors of age, role, and industry.Age is divided into three generations: the post-wargeneration, Generation X, and Generation Y. LÄS MER

  2. 2. Långsiktigt hållbar utveckling inom nordisk skogsindustri : En kvalitativ studie av varuproducerande företag som använder sig av råvaran trä

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Emelie Jakobsson; Jennifer Stenmark; [2021]
    Nyckelord :Business sustainability; sustainable development; Nordic forestry; stakeholders; sustainability goals; value creation; Hållbart företagande; långsiktigt hållbar utveckling; nordisk skogsindustri; intressenter; hållbarhetsmål; värdeskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Diskussionen kring huruvida företag är hållbara och bidrar till en hållbar samhällsutveckling är mer aktuell än någonsin. Tidigare studier pekar på vikten av att uppnå ett företagande som går i linje med en långsiktigt hållbar utveckling. LÄS MER

  3. 3. BlockChain Technologies in the World of Fashion

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nihad Ibrahimli; [2020]
    Nyckelord :Blockchain; Smart Contract; Distributed application; Fashion; Blockchain; Distribuerad applikation; Mode;

    Sammanfattning : Blockchain, a solution for different parties to reach consensus in a peer­to­peer (P2P) networks, allows us to distribute data across different entities. Many areas, including financial, health care, eCommerce, marketing, can benefit from blockchain technology. Influencer marketing also takes benefit from the properties of blockchain technology. LÄS MER

  4. 4. #ads - En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever influencers trovärdighet vid reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emy Ericsson; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; påverkare; trovärdighet; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Företag behöver hitta kreativa sätt att nå ut till sina konsumenter och influencer marketing harblivit ett alltmer populärt verktyg för detta ändamål. Genom att influencers bygger upprelationer med sina följare, potentiella konsumenter, kan de upplevas som trovärdiga vilketinger förtroende i köpprocessen. LÄS MER

  5. 5. Könsskillnader i anställning av nyanlända till instegsjobb i Sverige : En kvalitativ intervjustudie med personal från arbetsförmedlingen

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Carolina Lilliehorn; [2018]
    Nyckelord :gender equality; immigrant; employment support; jämställdhet; invandrare; anställningsstöd;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sverige blir ett allt mer mångkulturellt land med var sjätte invånare född utomlands. Arbetslöshet och sämre socioekonomiska villkor har tydliga samband med ohälsa. För att underlätta för nyanlända att komma ut i arbetslivet finns en statligt subventionerad arbetsmarknadsåtgärd; instegsjobb. LÄS MER