Sökning: "paketering av produkter"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden paketering av produkter.

  1. 1. Challenges and Recommendations for Product Reuse : Exploring the Reuse Supply Chain of In-store Hardware: A Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Rasmus Atterblad; Håkan Blomkvist; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; Sustainability; Reuse; Circular Manufacturing Systems CMS ; Circular Business Model; Product Design; Supply Chain; ICT; Cirkulär Ekonomi; Hållbarhet; Återanvändning; Cirkulär Manufacturing Systems CMS ; Cirkulär Affärsmodell; Produktdesign; Leveranskedja; Informations- och Kommunikationsteknik;

    Sammanfattning : The circular economy concept provides a model to minimize waste creation while at the same time maximizing value potential. Much attention has been given by researchers to the circular economy and its potential for society from a holistic perspective. LÄS MER

  2. 2. Packaging and E-Commerce: An exploration of needs and potential innovations

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Maria Fransisca Njoman; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; packaging; logistics; supply chain; sustainability; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Utfärdande :De olika egenskaperna i distributionskedjan mellan fysiska affärer och E-handel har skapat ett potentiellt behov för en ny sorts paketering inom E-handel. Syfte : Syftet med studien är förstå varför det finns ett ökat behov av olika förpackningsalternativ på marknaden utifrån konsument, producent och online handelens perspektiv. LÄS MER

  3. 3. The Environmental Impact of E-commerce : A comparative analysis of CO2e emissions in e-commerce and traditional retailing

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Johanna Bladelius; Klara Volmerdal; [2021]
    Nyckelord :E-commerce; Traditional Retailing; Transportation; Packaging; Environment; Sustainability; E-handel; Traditionell handel; Transport; Förpackningar; Miljö; Hållbarhet;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore the environmental impact of e-commerce, considering the effects on CO2e emissions from transportation and implications on product packaging.  Method: The research approach used in the study is an exploratory single case study design. LÄS MER

  4. 4. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  5. 5. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER