Sökning: "paper malmö högskola"
Visar resultat 21 - 25 av 558 uppsatser innehållade orden paper malmö högskola.
21. Social roles in gaming
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta arbete undersöker kommunikation och gruppdynamik inom spel. Syftet är att kunna få en bild av hur dessa påverkar spelupplevelsen. Kommunikation har i tidigare forskning visat sig ha påverkan på spelares prestation i grupper. LÄS MER
22. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER
23. Wicked Games: Tentative First Steps Towards the Development of a Participatory Design Tool
Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Via the use of applied games design methodologies, based on analytical grounding, this paper examines the possibility of developing a new type of Policy Game, Wicked Games, as Participatory Design method for use when working with multiple stakeholders on Critical, Crucial, Complex and Wicked Problems (Rittel & Webber 1973). This paper approaches this topic from a Games Design Research perspective, to shed new light on the qualities of medium for participatory designers. LÄS MER
24. Returning to Society: Daily-life stressors in the immediate prison release phase
Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : This paper is the third part of an ongoing research project by Andersson et al. 2014 using Interactive Voice Response, an innovative automatic telephone assessment to study Swedish paroled offenders in the first 30 days after prison. LÄS MER
25. ⦁Engagera projektmedlemmar genom gamification? - En fallstudie gjord hos medieföretag i Malmöregionen
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att bredda kunskapen om begreppet gamification genom att studera hur medieföretag i Malmöregionen tar del av denna utveckling i sin interna verksamhet i deras projektgrupper som digitalt belöningssystem. Vid denna undersökning har en kvalitativ metod med kvalitativa intervjuer med tre medieföretag gjorts, samt en kompletterande kvantitativ innehållsanalys av insamlad data inom rådande ämnen. LÄS MER