Sökning: "paper malmö högskola"

Visar resultat 21 - 25 av 558 uppsatser innehållade orden paper malmö högskola.

  1. 21. Social roles in gaming

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jenny Jöneros; Hugo Tinglöf; [2017]
    Nyckelord :Social Roles; Communication; Gaming; Roller; Kommunikation; Datorspel; Gruppdynamik; Gruppdynamics;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker kommunikation och gruppdynamik inom spel. Syftet är att kunna få en bild av hur dessa påverkar spelupplevelsen. Kommunikation har i tidigare forskning visat sig ha påverkan på spelares prestation i grupper. LÄS MER

  2. 22. Hur reagerar barn på produktplacering i barnfilm?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ellinor Andersson; [2017]
    Nyckelord :Film; Produktplacering; Reklam; Barn; Kognitiv utveckling; Jean Piaget; Konsumtion;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete som är skrivet vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö högskola. Syfte med studien är att bidra till en ökad förståelse kring hur barn reagerar på olika produktplaceringar i barnfilm samt undersöka samband till den kognitiva utvecklingen. LÄS MER

  3. 23. Wicked Games: Tentative First Steps Towards the Development of a Participatory Design Tool

    Master-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jody Alexander Barton; [2017]
    Nyckelord :Participatory Design; Wicked Problems; Games Design; Policy Games; Distributed Playtesting; Wicked Games; Formal Analysis;

    Sammanfattning : Via the use of applied games design methodologies, based on analytical grounding, this paper examines the possibility of developing a new type of Policy Game, Wicked Games, as Participatory Design method for use when working with multiple stakeholders on Critical, Crucial, Complex and Wicked Problems (Rittel & Webber 1973). This paper approaches this topic from a Games Design Research perspective, to shed new light on the qualities of medium for participatory designers. LÄS MER

  4. 24. Returning to Society: Daily-life stressors in the immediate prison release phase

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Laura Wahlhuetter; [2017]
    Nyckelord :immediate prison release phase; Interactive Voice Response; paroled offenders; stress stressors; transition phase;

    Sammanfattning : This paper is the third part of an ongoing research project by Andersson et al. 2014 using Interactive Voice Response, an innovative automatic telephone assessment to study Swedish paroled offenders in the first 30 days after prison. LÄS MER

  5. 25. ⦁Engagera projektmedlemmar genom gamification? - En fallstudie gjord hos medieföretag i Malmöregionen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Maria Persson; [2017]
    Nyckelord :Gamification; Reward systems; Project management;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att bredda kunskapen om begreppet gamification genom att studera hur medieföretag i Malmöregionen tar del av denna utveckling i sin interna verksamhet i deras projektgrupper som digitalt belöningssystem. Vid denna undersökning har en kvalitativ metod med kvalitativa intervjuer med tre medieföretag gjorts, samt en kompletterande kvantitativ innehållsanalys av insamlad data inom rådande ämnen. LÄS MER