Sökning: "paper specialpedagogik"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden paper specialpedagogik.

  1. 1. Investigating teacher's use of assistive technology for teaching children with learning disabilities in Gothenburg

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Johan Njikem; [2022-11-28]
    Nyckelord :Pedagogical Competence; Gothenburg Municipality;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study was to investigate teacher’s use of Assistive Technology (AT) to teach children with learning disabilities (LD) in elementary classrooms in the Gothenburg Municipality of Sweden. This thesis assessed classroom availability and use of 16 AT tools for teaching children with learning disabilities, teacher’s attitudes and teacher’s level of pedagogical competence in using AT to teach children with LD in the areas of reading, writing, mathematics and memory / organization disorders. LÄS MER

  2. 2. The motivation of immigrant children's heritage language learining. A case study on Chinese immigrant children in Gothenburg, Sweden.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Yue Zhang; [2022-11-28]
    Nyckelord :heritage language; children education; motivation;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this study is to examine children's perceptions of the heritage language learning process in order to gain a better understanding of the heritage language environment in which they live and the motivations for heritage language learning. The goal is to provide theoretical models and empirical evidence to promote children's motivation to learn heritage languages. LÄS MER

  3. 3. Specialpedagogik för lärande : En studie om ett statligt lyfts inverkan på elevers lärande och dess betydelse för framtida förbättringsinsatser

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Anna Helgesson; [2022]
    Nyckelord :Special education for learning; special educational competence; collegial learning; teacher learning; improvement initiatives; school development; distributed leadership; governance and management; Specialpedagogik för lärande; specialpedagogisk kompetens; kollegialt lärande; lärares lärande; förbättringsinsatser; skolutveckling; distribuerat ledarskap; styrning och ledning;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med kunskap om lärares, special­pedagogers, rektorers och förvaltningsledningens erfarenheter och upplevelser om förbättrings­insatsen specialpedagogik för lärande (SFL) och dess inverkan på förbättringsarbetet i en kommun, på såväl skol­enheter som i kommunen i stort. SFL är en kollegial kompetens­utvecklingsinsats med syfte att höja lärares kompetens inom specialpedagogik. LÄS MER

  4. 4. SCHOOL EXPERIENCES OF STUDENTS WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS (SEN) IN INCLUSIVE EDUCATION SETTINGS IN AZERBAIJAN

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Sevinj Rustamova; [2021-08-16]
    Nyckelord :inclusive education; students with special educational needs SEN ; Azerbaijan;

    Sammanfattning : Aim: Inclusive education is a new concept applied in the education system of Azerbaijan and not all members of society are familiar with this concept. National legislation guarantees equal, inclusive, and quality education opportunities for everyone. LÄS MER

  5. 5. Hur lärare upplever användandet av digitala hjälpmedel i skrivundervisningen med elever i språklig sårbarhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Linda Carlsson; Christina Engberg; [2021]
    Nyckelord :Digitala hjälpmedel; språklig sårbarhet; skrivundervisning och specialpedagogik.;

    Sammanfattning : This qualitative study sheds light on how six teachers in lower primary school use digital resources during writing instructions with students with linguistic vulnerability. The questions in the study concern methods and opportunities and difficulties that teachers experience with the use of the digital resources in writing instruction with students in linguistic vulnerability. LÄS MER