Sökning: "parfymer"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet parfymer.
1. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER
2. Syntetisk mysk och ftalater i parfymerade konsumentprodukter - Bör gravida kvinnor i Sverige uppmanas att använda oparfymerade skönhetsprodukter?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Fragrances have been used in cosmetics for more than fifty years and most substances in scents can just be grouped under the term "parfume" on product labels. Synthetic musk compounds and phthalates are both used in perfumes, cosmetics and other consumer products. LÄS MER
3. Aktivering av ett varumärke : En kvalitativ analys över Bubblebox.se grafiska profil
M1-uppsats, Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera samt aktivera Bubblebox.se som varumärke genom att utveckla och designa om de fyra medieplattformar som tillhör hemsidan. Det vill säga att den grafiska profil som används på hemsidan kommer att tillämpas på vardera plattform. LÄS MER
4. Pris som kvalitetsindikator : – En experimentell studie
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Det kan vara svårt att som konsument bedöma en produkts kvalitet på objektiva grunder. När sådan osäkerhet uppstår fungerar ofta produktens pris som en lättillgänglig och lättföståelig kvalitetsindikator. En lågt prissatt produkt uppfattas då ha låg kvalitet, medan en högt prissatt produkt uppfattas besitta hög kvalitet. LÄS MER