Sökning: "parti marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden parti marknadsföring.
1. Knack knack. Vem där? Populism! - visuell analys på valfilmer från Sverigedemokraterna och Vänsterparitet inför valet 2018
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Political parties use different strategies to get the voters to vote for them. The technological development has meant that the use of election movies no longer is something only used in The United States but also something used in Sweden. LÄS MER
2. Ett parti i marknadsföring : Strategier på en föränderlig spelplan
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. LÄS MER
3. Retoriska förändringar : En diskursanalytisk studie av nya moderaternas självpresentation
Master-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltningSammanfattning : Moderaterna är ett parti som varit en del av Sveriges politik i över hundra år och de har en historia som Sveriges representanter för högerpolitik och konservatism. Efter ett lamt röstresultat i valet 2002 beslutade de sig för att restaurera sitt parti. LÄS MER
4. Kreativ marknadsföring- En studie av svenska partiers marknadsföring
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Politisk marknadsföring är ur många perspektiv ett intressant ämne. I Sverige spenderade de sju riksdagspartierna officiellt sammanlagt 175 miljoner kronor vid valet 2006 på marknadsföring. Problematiken med partiers marknadsföring är att de saknar en produkt och det de säljer är deras värderingar. LÄS MER