Sökning: "parti marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden parti marknadsföring.

  1. 1. Knack knack. Vem där? Populism! - visuell analys på valfilmer från Sverigedemokraterna och Vänsterparitet inför valet 2018

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olof Af Geijerstam; Annika Rudolph Lundh; [2019]
    Nyckelord :Political communication; semiotic; rhetoric; branding; election movie; Sverigedemokraterna; Vänsterparitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Political parties use different strategies to get the voters to vote for them. The technological development has meant that the use of election movies no longer is something only used in The United States but also something used in Sweden. LÄS MER

  2. 2. Ett parti i marknadsföring : Strategier på en föränderlig spelplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofi Turesson; Johanna Ottosson; [2012]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; konkurrensmedelsmixen; marketing; competitive strategy; competitive model mix; the schramm model of communication; cause related marketing; keys to consumer relations; marknadsföring; kundnärhetens nycklar;

    Sammanfattning : På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. LÄS MER

  3. 3. Retoriska förändringar : En diskursanalytisk studie av nya moderaternas självpresentation

    Master-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Frida Ekman; [2009]
    Nyckelord :Nya; moderaterna; diskursanalys; politik; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : Moderaterna är ett parti som varit en del av Sveriges politik i över hundra år och de har en historia som Sveriges representanter för högerpolitik och konservatism. Efter ett lamt röstresultat i valet 2002 beslutade de sig för att restaurera sitt parti. LÄS MER

  4. 4. Kreativ marknadsföring- En studie av svenska partiers marknadsföring

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Petter Kjellen; Jesper Paulsson; [2007]
    Nyckelord :Politik; marknadsföring; kreativitet; värderingar; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Politisk marknadsföring är ur många perspektiv ett intressant ämne. I Sverige spenderade de sju riksdagspartierna officiellt sammanlagt 175 miljoner kronor vid valet 2006 på marknadsföring. Problematiken med partiers marknadsföring är att de saknar en produkt och det de säljer är deras värderingar. LÄS MER