Sökning: "partnerskap marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden partnerskap marknadsföring.
1. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER
2. De anonyma underleverantörerna : En fallstudie om IKEA:s leverantörsrelationer i förhållande till det egna varumärket
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Supplier relations, own brand, purchasing, competition, partnership .... LÄS MER
3. Sustainfluence; hållbarhet genom influens : En undersökning om hållbarhetens möjliga utveckling genom partnerskap
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka möjligheter det finns för företag att utveckla sitt hållbara inköpsarbete gällande socialt ansvarstagande och miljöhänsyn genom ett samarbete mellan inköpsfunktionen och dess leverantörer. Med härledning från syftet formuleras forskningsfrågorna enligt följande: Påverkar gemensamt uppsatta mål mellan företag och leverantörer en förbättring av hållbarhetsarbetet? Påverkar ett förlängt ansvar från företag till sina leverantörer i värdekedjan en förbättring av hållbarhetsarbetet? Metod Uppsatsen är utformad utefter en kvalitativ forskning. LÄS MER
4. Alla för destinationen, destinationen för alla : En kvalitativ studie om ledarskap och samverkan mot ett enhetligt platsvarumärke
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor:Syftet med studien är att undersöka hur platser arbetar med varumärkesbyggande i en konkurrenskraftig miljö. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på platsvarumärke: 1. Hur påverkar ledarskap och styrning ett varumärke för en plats? 2. LÄS MER
5. Destinationsutveckling i Hallstahammars kommun : "Det goda livet i storstadens närhet"
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur Hallstahammars kommun destinationsutveckling går till, och vilken turisttyp som besöker kommunen. Hallstahammars kommun är en liten kommun, men har olika sevärdheter för både kulturturismen och naturturismen, så som Strömsholm slott, Åsby hem och trädgård, fiskeplatser, Skantzen m.m. LÄS MER