Sökning: "partnerskap marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden partnerskap marknadsföring.

  1. 1. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Engström; Christian Neumann; [2023]
    Nyckelord :kryptovaluta; kryptobörser; tillit; marknadsföring; blockkedje-teknologi; hemsidor;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER

  2. 2. De anonyma underleverantörerna : En fallstudie om IKEA:s leverantörsrelationer i förhållande till det egna varumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Filip Foleby; Jacob Forell; [2019]
    Nyckelord :Leverantörsrelationer; egna varumärket; inköp; konkurrens; partnerskap;

    Sammanfattning : Supplier relations, own brand, purchasing, competition, partnership .... LÄS MER

  3. 3. Sustainfluence; hållbarhet genom influens : En undersökning om hållbarhetens möjliga utveckling genom partnerskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Joacim Pettersson; Therese Wadensten; [2017]
    Nyckelord :Inköpsfunktionen; Hållbarhet; Socialt ansvarstagande; Miljöhänsyn; Partnerskap;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfråga Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka möjligheter det finns för företag att utveckla sitt hållbara inköpsarbete gällande socialt ansvarstagande och miljöhänsyn genom ett samarbete mellan inköpsfunktionen och dess leverantörer. Med härledning från syftet formuleras forskningsfrågorna enligt följande: Påverkar gemensamt uppsatta mål mellan företag och leverantörer en förbättring av hållbarhetsarbetet? Påverkar ett förlängt ansvar från företag till sina leverantörer i värdekedjan en förbättring av hållbarhetsarbetet?   Metod Uppsatsen är utformad utefter en kvalitativ forskning. LÄS MER

  4. 4. Alla för destinationen, destinationen för alla : En kvalitativ studie om ledarskap och samverkan mot ett enhetligt platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Arvidsson; Evelina Sjöberg; Julia Svalling; [2017]
    Nyckelord :Place brand; place branding; leadership and controlling; cooperation and partnership; coherent brand; Platsvarumärke; platsvarumärkesbyggande; samverkan och samarbete; ledning och styrning; enhetligt platsvarumärke;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor:Syftet med studien är att undersöka hur platser arbetar med varumärkesbyggande i en konkurrenskraftig miljö. Med detta syfte som bakgrund formuleras följande tre forskningsfrågor med fokus på platsvarumärke: 1. Hur påverkar ledarskap och styrning ett varumärke för en plats? 2. LÄS MER

  5. 5. Destinationsutveckling i Hallstahammars kommun : "Det goda livet i storstadens närhet"

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Angelica Sjölund; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur Hallstahammars kommun destinationsutveckling går till, och vilken turisttyp som besöker kommunen. Hallstahammars kommun är en liten kommun, men har olika sevärdheter för både kulturturismen och naturturismen, så som Strömsholm slott, Åsby hem och trädgård, fiskeplatser, Skantzen m.m. LÄS MER