Sökning: "partnerskap mellan företag"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden partnerskap mellan företag.

  1. 1. Corporate-Startup integration: Understanding the types of startups manufacturing corporates are interested in and how to achieve a successful integration

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Ludvig Cederhage; Ebba Backman; [2023]
    Nyckelord :CVC; Manufacturing corporates; Startup; Innovation; Digital Transformation; AI; IoT; Digital Twins; Post-acquisition Integration; Corporate-Startup Collaboration.; CVC; Manufacturing corporates; Startup; Innovation; Digital TransformationAI; IoT; Digital Twins; Post-acquisition Integration; Corporate-Startup Collaboration.;

    Sammanfattning : KPMG has recognized that large manufacturing corporates in Sweden are experiencing impaired growth possibilities and have therefore started to turn to startups to help with innovation. Corporates have traditionally focused on growth through product improvement or market expansion but have recently started to shift their focus to acquisitions and partnerships with high potential startups. LÄS MER

  2. 2. Mot ett mer hållbart lantbruk : En kartläggning av hur livsmedelsaktörer arbetar med miljömässig hållbarhet på gårdsnivå.

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Charlie Simonsson; Julia Arvidsson; [2023]
    Nyckelord :synergier; hållbart lantbruk; hållbar utveckling; livsmedelssektorn; Synergies; agriculture; sustainability; sustainable development; food sector; Science Based Targets; hållbarhet; intressentteorin; marknadsmix; legitimitet;

    Sammanfattning : Förhöjda havsnivåer, extremväder, översvämningar och skogsbränder är några av de konsekvenser som hotar vår planet på grund av klimatförändringarna. Denna oroande utveckling har lett till en ökad uppmärksamhet kring hållbar utveckling, inte bara i Sverige utan även globalt. LÄS MER

  3. 3. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Mikaela Jansson; Katarina Ölander Gür; [2023]
    Nyckelord :CSR; corporate-charity collaborations; sustainability reporting; charitable engagements;

    Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER

  4. 4. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Johansson; Olivia Häkkä; [2023]
    Nyckelord :Key Account Management; Key Network Management; Relationsmarknadsföring; nätverk; B2B-relationer;

    Sammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER

  5. 5. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Emil Adeli; Daniel Nylund; [2022]
    Nyckelord :seed stage; valuation; value determinants; start-up; angel investors; venture capital; SaaS; software as a service; value drivers; seed stage; värdering; värdedeterminanter; start-up; ängelinvesterare; venture capital; SaaS; software as a service; värdedrivare;

    Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER