Sökning: "partnerskap mellan företag"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden partnerskap mellan företag.
1. Corporate-Startup integration: Understanding the types of startups manufacturing corporates are interested in and how to achieve a successful integration
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : KPMG has recognized that large manufacturing corporates in Sweden are experiencing impaired growth possibilities and have therefore started to turn to startups to help with innovation. Corporates have traditionally focused on growth through product improvement or market expansion but have recently started to shift their focus to acquisitions and partnerships with high potential startups. LÄS MER
2. Mot ett mer hållbart lantbruk : En kartläggning av hur livsmedelsaktörer arbetar med miljömässig hållbarhet på gårdsnivå.
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Förhöjda havsnivåer, extremväder, översvämningar och skogsbränder är några av de konsekvenser som hotar vår planet på grund av klimatförändringarna. Denna oroande utveckling har lett till en ökad uppmärksamhet kring hållbar utveckling, inte bara i Sverige utan även globalt. LÄS MER
3. Corporate Involvement in Charitable Engagements : Exploring the Dynamics of Corporate-Charity Collaborators
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In today's business environment, organizations are expected to engage in Corporate Social Responsibility (CSR), which involves balancing their economic success with positive social and environmental impact. Collaborating with charitable organizations can be a way for companies to engage in socially responsible activities and given the increasing focus on CSR, there is a potential for an enhanced interaction between companies and charitable organizations. LÄS MER
4. B2B-relationer inom finansindustrin : En jämförande analys mellan två svenska banker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Key Account Management har blivit uppmärksammat i tidigare forskning i många aspekter, men däremot har det lagts mindre fokus på betydelsen av nätverk inom företagssamarbeten.Med bakgrund till detta har denna uppsats ett teoretiskt fokus på hur svenska banker hanterarsina nyckelkunder och vilken betydelse dessa har för det fokala företaget. LÄS MER
5. Value Determinants in Seed Stage SaaS Valuation : Main value determinants to consider when conducting a valuation of a seed stage SaaS company
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : One of the single biggest challenges for start-ups is to find the necessary funding to achieve growth. Software-as-a-service (SaaS) companies are no different and rely on seed stage investments to build and develop a service in order to acquire paying customers. LÄS MER