Sökning: "party platform"

Visar resultat 11 - 15 av 154 uppsatser innehållade orden party platform.

  1. 11. Den digitaliserade politikern : En kvalitativ socialsemiotisk studie på hur svenska partiledare konstruerar ett personligt varumärke på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Klara Villebeck; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Political marketing; Personal branding; Personalization; Social semiotics; Social media; Mediatized politics; Instagram; Politisk kommunikation; Politisk marknadsföring; Personligt varumärke; Personalisering; Socialsemiotik; Sociala medier; Medialiserad politik; Instagram;

    Sammanfattning : Den politiska kommunikationen har alltid varit nära kopplad till medier och i ett ständigt förändrat medielandskap har politiska partier och aktörer desto mer varit i behov av att anpassa sina strategier för att nå ut med sina budskap. Till följd av digitaliseringens stora genomslag har den visuella politiska kommunikationen blivit mer betydelsefull än någonsin tidigare där politiker kan kommunicera direkt till sina följare genom sociala plattformar. LÄS MER

  2. 12. Personalisation and Performed Authenticity in Political Content on TikTok: A Multimodal Critical Discourse Analysis of Liberal Alliance's Campaign in the 2022 Danish General Election

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Werenberg; [2023]
    Nyckelord :Political personalisation; personalisation of politics; mediatisation; mediatisation of politics; political communication; liberal alliance; Social Sciences;

    Sammanfattning : This research analyses the presence of political personalisation and its role in establishing performed authenticity in political content on TikTok. Despite TikTok being a platform created for entertainment purposes, TikTok has come to play a significant role in political discourse and engagement with politicians Employing a qualitative approach to Multimodal Critical Discourse Analysis, this research has sought to analyse how the Danish political party Liberal Alliance and their party leader, Alex Vanopslagh, used political personalisation to establish performed authenticity during the Danish general election of 2022. LÄS MER

  3. 13. Sourcing av deadstockmaterial : Utmaningar och möjligheter för Born Sustainable Firms inom modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Susanna Süllmann; Moa Voxhed; Maria Karlsson; [2023]
    Nyckelord :sourcing; deadstock material; deadstock sourcing; Born Sustainable Firm BSF ; waste; sustainable development; textile and apparel industry; sourcing; deadstockmaterial; deadstocksourcing; Born Sustainable Firm BSF ; avfall; hållbar utveckling; textil- och klädindustrin;

    Sammanfattning : Modeindustrin genererar enorma mängder textilavfall varje år. Detta har resulterat i ett behov av en mer hållbar syn på modeindustrin, med fokus på att bekämpa de negativa effekterna samtidigt som ekonomisk tillväxt upprätthålls. LÄS MER

  4. 14. “En talare åt gången” - En kvantitativ undersökning av hur manliga och kvinnliga politiker avbryts i 2010-talets slutdebatter i Sveriges Television

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alex Kennegård; Emelie Skoog; Ida Palm Ekspong; [2022-02-24]
    Nyckelord :Public service; final debate; gender equality; party leader; female politicians; male politicians; interruption; conversational analysis;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The aim of the essay is to investigate whether female and male party leaders are being interrupted equally, during the 2010s final debates in Sveriges Television (SVT). This, due to Public Service’s requirements of conducting equal programme activities, where interruptions are used as a measurement of equality. LÄS MER

  5. 15. Principalansvaret i en modern kontext : Vem ansvarar för misslyckade gig?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johan Jensen Linder; [2022]
    Nyckelord :Gig-arbete; principalansvar; skadeståndsrätt;

    Sammanfattning : The gig economy has made it possible for individuals to capitalize on the surplus value in a product or their spare time. However, the companies who operate in the gig economy see themselves as tech companies and state that they only provide an intermediary platform where a customer and a gig worker can meet. LÄS MER