Sökning: "passiv viral marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden passiv viral marknadsföring.

  1. 1. Attityder vid viral marknadsföring på Facebook

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emilia Lindborg; Hanna Berggren; [2020]
    Nyckelord :Elektronisk word of mouth; viral marknadsföring; passiv viral marknadsföring; aktiv viral marknadsföring; attityder; demografiska faktorer; reklam; svenska livsmedelsbranschen; sociala medier; medieteknik;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och kartlägga vilka attityder de demografiska grupperna (Kvinnor 20-30, Män 20-30, Kvinnor 35-55 och Män 35-55) har gentemot rörliga virala kampanjer inom svenska livsmedelsbranschen. Vidare syftar studien till att se vilka slags rörliga virala kampanjer som sprids och varför inom de valda demografiska grupperna. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av organisationer i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emma Nordström; [2015]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; strategier; möjligheter; risker; mun-till-mun kommunikation; viral marknadsföring; Facebook; Twitter; Instagram; vägledning;

    Sammanfattning : Hög konkurrens mellan organisationer gör att marknaden har blivit tuffare och det gäller att ligga i framkant för att vara med och slåss om kunderna. Marknadsföring har länge varit en tung post i budgeten fram till dess att teknologin öppnade upp möjligheten att nå ut direkt till sin målgrupp i realtid - gratis. LÄS MER