Sökning: "passive social media use"
Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden passive social media use.
1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER
2. Social Media's Take on Deepfakes: Ethical Concerns in the Public Discourse
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : The rapid advancement of artificial intelligence has led to the emergence of deepfake, digital media that has been manipulated to replace a person's likeness with another. This technology has seen significant improvements, becoming easier to use and producing results increasingly difficult to distinguish from reality. LÄS MER
3. Women as Agents of Change : a Critical Visual Analysis of the Representation of Brazilian Indigenous Women Activists
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : The Brazilian climate crisis has become a frequent topic in both international and national media. During Bolsonaro's presidency, Brazil prioritised economic development over protecting Indigenous Peoples and the environment, resulting in backlash from Indigenous Peoples and their organisations. LÄS MER
4. Lyckoparadoxen : Motsättningen mellan lycka, sociala relationer och användandet av sociala medier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Sociala relationer är grundläggande för upplevelsen av lycka och sociala medier är utformade för att underlätta dessa. Paradoxalt nog ökar inte användandet av sociala medier alltid upplevelsen av lycka. LÄS MER
5. Idrottares varumärke på Instagram : En kvalitativ, retorisk analys av svenska idrottsprofilers varumärkesbyggande på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Sociala medier är en viktig plattform för organisationer och individer när det kommer till att bygga ett varumärke. Genom att strategiskt planera sin kommunikation kan bland annat politiker, filmstjärnor och idrottare bygga upp sina personliga varumärken för att skapa relationer med sina följare. LÄS MER