Sökning: "patienten upplevelse telefon rådgivning"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden patienten upplevelse telefon rådgivning.
1. Distriktssköterskors upplevelse av telefonrådgivning på en hälsocentral- En kvalitativ intervjustudie
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Hälsocentraler i Sverige har erbjudit telefonrådgivning i årtionden och det är främst en distriktssköterska som erbjuder sådana tjänster. Telefonrådgivning handlar främst om triagering, ge professionell rådgivning och hänvisa till andra vårdinstanser. LÄS MER
2. Erfarenheter av telefonrådgivning inom ögonsjukvård utan specialistsjuksköterskekompetens : En intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Ögonsjukvård är ett specialiserat område inom hälso- och sjukvård vilket kräver en kunskapsbaserad omvårdnad. Många patienter kontaktar sjukvårdsrådgivningen eller direkt till ögonmottagningar för att få hjälp med sina frågor. LÄS MER