Sökning: "patienters upplevelse av omvårdnad på akutmottagning"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden patienters upplevelse av omvårdnad på akutmottagning.
1. Patienters upplevelse av vårdpersonalens bemötande på akutmottagning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: I Sverige besöker cirka 1,6 miljoner personer 19 år eller äldre årligen akutmottagningar. En stor andel av klagomålen inom hälso-och sjukvård baseras på bemötandet där dåligt bemötande är förenligt med sämre patientsäkerhet, mer resurskrävande vård och sjukare patienter. LÄS MER
2. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : ABSTRAKT Gustafsson O & Karlsson P. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning. Enlitteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. LÄS MER
3. Att vårdas i en miljö där omvårdnad prioriteras bort : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Akutmottagningar utgör en central del inom hälso- och sjukvårdssystemet, och är ofta en första kontakt för människor som behöver akut vård. Omvårdnaden är en aspekt i patientens möte med akutsjukvården, och är en ledande del i sjuksköterskans kompetensbeskrivning. LÄS MER
4. Patienters upplevelser av akutsjuksköterskans bemötande på akutmottagningen : en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : För många människor blir besöket på akutmottagningen deras första kontakt med sjukvården. Specialistsjuksköterskan i akutsjukvård har en ledande funktion i bemötandet och omvårdnaden av patienten. LÄS MER
5. Patienters upplevelse av vårdmötet med sjuksköterskor på en akutmottagning : En kvalitativ litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Omvårdnad och kommunikation var avgörande för sjuksköterskor i ett vårdmöte. Kommunikationen skulle vara tydligt vilket uppnås genom både verbal och ickeverbal kommunikation. Det gav sjuksköterskor en möjlighet att se patienterna som enhelhet. LÄS MER