Sökning: "pavla kruzela"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden pavla kruzela.

  1. 1. Coaching - från hästvagn till ledarskap

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Samir Nurovic; Orhan Arnautovic; [2010]
    Nyckelord :coaching; ledarutveckling; personlig utveckling; metodologi; genealogi och diskurs; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Coaching - från hästvagn till ledarskap Nivå: Magisteruppsats i Service Management, maj 2010 Författare: Orhan Arnautovic och Samir Nurovic Institution: Institutionen för Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Lars Nordgren och Pavla Kruzela Problematisering: Coaching har blivit ett trendord och används idag i många olika sammanhang. Tack vare begreppets popularisering används det i många olika fält där det därför förväxlas med innebörden av äldre ledarskapstekniker såsom konsultation, vägledning och mentorskap etcetera. LÄS MER

  2. 2. SponsorSHIP – En identifiering av kritiska faktorer vid titelsponsring.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linus Alenvret-Larsson; Calle Hökby; Kristoffer Thuresson; [2009]
    Nyckelord :key words: brand; brand awareness; event; image; internal marketing; marketing; sponsoring; sponsorship; title sponsoring. nyckelord: evenemang; intern marknadsföring; marknadsföring; sponsring; sponsorskap; titelsponsring; varumärke; varumärkesmedvetenhet; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: SponsorSHIP – an identification of critical factors for title sponsoring. Author: Linus Alenvret-Larsson, Calle Hökby & Kristoffer Thuresson Tutor: Carl R. Hellberg, Pavla Kruzela Purpose: To identify and analyse critical factors for title sponsoring of global itinerant sport events in the multimillion category. LÄS MER

  3. 3. Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henrik Runnström; Andreas Klingstedt; Philip Persson-Stiernswärd; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkeskapital; positionering; ompositionering; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv Kurs: SMTX06 – Service Management: Kandidatuppsats, 15 p Författare: Andreas Klingstedt, Philip Persson, Henrik Runnström Handledare: Szilvia Gyimothy och Pavla Kruzela Nyckelord: Varumärke, Varumärkeskapital, Positionering, Ompositionering Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur ett svenskt detaljhandelsföretag arbetar med en ompositionering, samt att redogöra hur konsumenten uppfattar varumärket idag, och om man har påverkats av ompositioneringen. Metod: För att kunna uppnå vårt syfte och besvara de frågeställningar som vi har valt ska genomsyra vår uppsats har vi därför valt att arbeta med insamlingsmetoder av både kvalitativ och kvantitativ karaktär. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap - En studie om ledarskap inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Britta Malmqvist; Amela Mujcin; Åsa Pedersén; [2008]
    Nyckelord :ledarskap; roller; ledarskapsstil; kontext; kommunikation.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens titel: Ledarskap – En studie om ledarskap inom hotellbranschen Universitet/institution: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management/Retail, Turism, Hälsa och Hotell & Restaurang Kurs: Kandidatuppsats, VT 2007, SMT 302, 10 poäng Författare: Malmqvist, Britta; Mujcin, Amela; Pedersén, Åsa Handledare: Heide, Mats; Kruzela, Pavla Nyckelbegrepp: Ledarskap, Roller, Ledarskapsstil, Kontext, Kommunikation Problem: Forskningen kring ledarskap är omfattande och många forskare har kommit med förslag på definitioner och teorier men ingen har lyckats fullt ut. De få som existerar är generella och tillämpas oavsett kontext. LÄS MER

  5. 5. Revenue Management Nyckeln till framgång?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Karlsson; Maria Lantz; [2007]
    Nyckelord :revenue management; intäkter; ledarskap; motivation; total revenue management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. LÄS MER