Sökning: "pedagogers röster"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden pedagogers röster.
11. Elevernas inflytande över hur mobiltelefonen används i skrivprocessen inom svenskundervisningen : Empirisk studie med elevers åsikter och erfarenheter kring användningen och inflytandet av mobiltelefon i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ta reda på vad högstadieeleverna anser om användningen av smarta mobiltelefoner i skolan och mer specifikt inom svenskämnet samt vilka råd de vill ge lärare gällande mobiltelefonanvändningen inom svenskämnet och vilket inflytande de önskar inom svenskämnet. I digitaliseringsdebatten är pedagogers och hjärn-forskares röster höga emedan eleverna lyser med sin frånvaro. LÄS MER
12. Högstadieelevers syn på lärares ansträngning och dess påverkan på elevers motivation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med arbetet är att belysa högstadieelevernas uppfattningar om vilken betydelse pedagogers ansträngningar har för att eleverna ska lyckas i skolan, samt hur dessa påverkar elevernas motivation. Studien vill i nästa steg belysa elevhälsans syn på elevernas uppfattningar och vilken betydelse de kan ha i skolans lärmiljö. LÄS MER
13. ”Läslyftet som kompetensutveckling” : en kvalitativ studie om förändring av undervisningspraktiken.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : InledningFörsöken till att skapa en lyckad skola har varit många och flera nationella kompetensutvecklingsinsatser har genomförts för att stärka pedagogers kunskaper gällande barns läs- och skrivinlärning. I detta arbete presenteras några pedagogers uttryck för de eventuella omformningar som har skett i undervisningspraktiken i samband med Läslyftet. LÄS MER
14. Framgångsrika anpassningar av lärmiljön ur ett elevperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/abstraktSyfte och frågeställningarSyftet är att ta del av några elevers tankar, upplevelser och erfarenheter av undervisning. Detta för att öka pedagogers medvetenhet om vad eleverna upplever som framgångsrikt i lärmiljön. LÄS MER
15. Konflikthantering i förskolan : pedagogers resonemang kring kommunikation i samband med konflikthantering.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Begreppet konflikt förekommer dagligen i förskolans verksamhet, konflikter är oftast oundvikliga eftersom att människor kan ha olika synsätt på saker och ting men oavsett detta är det viktigt att konflikter kommuniceras och hanteras så att alla inblandade parter får sina röster hörda. I förskolans verksamhet arbetar pedagoger ständigt med att utveckla både sin egen och barns förmåga till konflikthantering genom språket. LÄS MER