Sökning: "pedagogers syn på barn som är i behov av särskilt stöd"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden pedagogers syn på barn som är i behov av särskilt stöd.
1. Specialpedagogers syn på pedagogers icke-verbala uttryck i utemiljön och dess betydelse för barn i språklig sårbarhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Studien förväntas bidra till ökad kunskap om specialpedagogens roll och uppdrag i förskolan och en ökad medvetenhet om vikten av pedagogers icke-verbala uttryck. Utifrån detta kan specialpedagogen tänkas anpassa sitt ledarskap i det pedagogiska arbetet som i sin tur kan skapa en mer stödjande miljö för alla barn i förskolan, oavsett behov av stöd i sin språkutveckling. LÄS MER
2. Specialpedagogisk handledning : Pedagogers förhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Larsson Holmqvist, Pernilla (2023). Specialpedagogisk handledning - Pedagogersförhållningssätt i mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Special educationalsupervision - Teachers ́approach towards children with special needs in preschool education. LÄS MER
3. Pedagogers syn om lärandet genom iPads i förskolan : En studie om användandet av pedagogiska appar samt konsekvenser som uppstår.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Studien handlar om att undersöka pedagogers syn om möjligheter till lärandet som sker genom iPads. Studien handlar också om att undersöka vilka pedagogiska appar som används i förskoleverksamheter, samt vilka hinder som kan bemötas. LÄS MER
4. Pedagogers och specialpedagogers syn på sitt arbete med inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,Sammanfattning : Denna studie har som mål att ta reda på pedagogers och specialpedagogers syn på sitt arbete med inkludering av barn i behov av särskilt stöd i förskolan. Studien är baserad på nio semistrukturerade intervjuer, sex intervjuer med pedagoger och tre intervjuer med specialpedagoger. LÄS MER
5. Samverkan mellan förskola och föräldrar med barn i behov av särskilt stöd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med arbetet är att få en vidgad syn på samverkan mellan pedagoger i förskolanoch föräldrar till barn i behov av särskilt stöd. Jag vill få en bild av pedagogers ochföräldrars upplevelser kring samverkan för att på så sätt upptäcka nya verktyg att arbetamed för att förbättra samverkan. LÄS MER