Sökning: "pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan.

  1. 1. "Det sättet en elev kan uppnå ett kunskapsmål, är det rätta sättet att göra det på" En studie av pedagogers uppfattningar om kunskap och kunskapsbedömning i träningsskolan.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :SueLing Foo; [2015]
    Nyckelord :Kommunikation; kunskap och lärande; bedömning; elever på tidig utvecklingsnivå; flerfunktionsnedsättningar; träningsskola;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker pedagogers uppfattningar om kunskap och kunskapsbedömning i ämnesområdet kommunikation i träningsskolan. Jag har inspirerats av fenomenografi som vetenskaplig metod. Resultatet bygger på en kvalitativ undersökning i form av sex intervjuer. Inga generella slutsatser kunde dras, då undersökningen var begränsad. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers syn på kunskapsbedömning i träningsskolan

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Ingela Cronqvist; Eva Tibblin; [2013]
    Nyckelord :Bedömning; funktionsnedsättning; kunskap; träningsskolan;

    Sammanfattning : Problemområde: En ny läroplan, Lgrsä11 (Skoverket, 2011a) för grundsärskolans inriktning träningsskola togs i bruk 1 juli, 2011. I och med denna ska eleverna i träningsskolan för första gången kunskapsbedömas. LÄS MER