Sökning: "pedagogers tankar om fysik"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden pedagogers tankar om fysik.

  1. 1. Fysikundervisning inom förskolan i en utomhusmiljö : En kvalitativ studie med en planerad aktivitet som observationsgrund

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013); Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Maja Eriksson; Sofie Hammarström; [2019]
    Nyckelord :Friction; Outdoor education; Physics education; Preschool; Science education.; Friktion; Fysikundervisning; Förskola; Naturvetenskapsundervisning; Utomhusmiljö;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att se hur utomhusmiljön på förskolan går att använda som ett pedagogiskt verktyg för att lära barn om fysikaliska fenomen. Vi har valt att göra detta genom att använda oss utav två metodansatser, observationer och intervjuer där det under observationerna utfördes en förutbestämd aktivitet som utforskade friktion i en rutschkana. LÄS MER

  2. 2. Fysik i förskolan : Pedagogers tankar om hur och vart de arbetar med fysik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Johanna Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Physics in pre-school; science in pre-school; pedagogues thoughts of physics; pre-schools out-door environment; Fysik i förskolan; naturvetenskap i förskolan; pedagogers tankar om fysik; förskolans utomhusmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att undersöka vad pedagoger har för tankar om hur och vart de arbetar med fysik i förskolan. Undersökningen handlar både om vad pedagoger har för syn på fysik och hur de upplever att det är att arbeta med det i förskolan. LÄS MER

  3. 3. Fysik i förskolan : En intervjustudie om pedagogers syn på fysik och fysik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Erika Kareliusson; [2015]
    Nyckelord :Educators; knowledge; Physics in preschool; training.; Fortbildning; Fysik i förskolan; kunskap; pedagoger.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine teachers’ views on physics in general and physics in pre- school in particular. The study is based on qualitative, semi-structured interviews with working pre- school teachers and child-carers in two different municipalities. LÄS MER