Sökning: "pedagogical documentation"

Visar resultat 1 - 5 av 125 uppsatser innehållade orden pedagogical documentation.

  1. 1. The ungraded life is not worth living? Criteria compliance in the philosophy classroom

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori

    Författare :Riitta Itäkylä; [2020-02-27]
    Nyckelord :criteria compliance; market discourse; formative assessment; knowledge requirements; philosophy syllabus; philosophy teaching;

    Sammanfattning : Following the educational reforms of the 1990s and the focus on measurable results and achievement documentation, teachers and learners in Sweden have increasingly come to embrace an instrumentalist view on knowledge at the cost of lifelong learning. As market discourse and economic interests have gained ground in the educational realm, the democratic and humanist dimensions of learning and knowledge have diminished in size, in discourse as well as empirical practice. LÄS MER

  2. 2. “Fake it til you make it”. Anestesisjuksköterskans uppfattning av simulering som metod för ökad kompetensutveckling

    Magister-uppsats,

    Författare :Monika Niesel; Maria Almsenius; [2019-06-20]
    Nyckelord :Simulering; anestesi; sjuksköterska; kompetens; utbildning; High Fidelity Simulation; Anestesisjuksköterska; Kunskap; Kompetensutveckling; Handlingsberedskap;

    Sammanfattning : Background: Simulation as a training/education method is used within multipleindustries/organisations in order to safely train/practice on different possible scenarios. Thistype of education method is commonly used to prepare staff and to increase the vigilance andawareness in the event of an unexpected and critical event during clinical work. LÄS MER

  3. 3. Evaluating Swedish Preschool Teachers’ Documentation Practices Since the 2010 Curriculum Review Using Sheridan’s Competency Rubrics A Systematic Literature Review from 2011-2019

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :FOLAKE SOYEGE; [2019]
    Nyckelord :preschool documentation; preschool education; teacher competence; Sweden;

    Sammanfattning : Preschool documentation has been a recent topic in Sweden amongst preschool teachers, preschool managers, education policymakers, and researchers. Interest in this topic is driven in part by the 2010 revision of the Swedish preschool curriculum that introduced requirements concerning the use of documentation in follow-up, evaluation, and development activities in preschool. LÄS MER

  4. 4. Barnens bidrag till verksamhetsutvecklingen. : En undersökning av förskollärarnas perspektiv av hur barns deltagande i dokumentationsprocessen kan bidra till verksamhetsutveckling.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Linda Eklöf; [2019]
    Nyckelord :Pedagogical documentation; survey; sociocultural perspective; preschool teachers; documentation; Verksamhetsutveckling; pedagogisk dokumentation; socio- kulturellt perspektiv; förskollärare; dokumenteringsprocess;

    Sammanfattning : Many studies on children's participation in the documentation process are car- ried out through observations. The purpose of this study has been, that by ask- ing the preschool teachers, through a survey, to give their perspective on the question of whether children's participation can contribute with the develop- ment activities. LÄS MER

  5. 5. Specialpedagogiska rollen och dess effekter på elev- och pedagogisk prestation : En enkätstudie med självskattningar från 132 pedagoger i en medelstor kommun

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande; Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Susanne Björkskog Pesämaa; Maud Vennberg; [2019]
    Nyckelord :Roll; medarbetare; prestation;

    Sammanfattning : Specialpedagogen antar en professionell roll i den svenska skolan. Rollen är teoretiskt betingad av omgivande medarbetare och bestäms av pedagogiska aktiviteter som specialundervisande-, handledande-, dokumenterande-, skolutvecklande- och hälsofrämjande aktiviteter. Rollteori och empirisk forskning visar att roller påverkar prestationer. LÄS MER