Sökning: "pedagogical documentation"
Visar resultat 11 - 15 av 164 uppsatser innehållade orden pedagogical documentation.
11. Pedagogisk dokumentation i praktiken : En kvalitativ studie kring hur pedagogisk dokumentation blir pedagogisk.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Förskolepedagogisk-didaktisk forskningSammanfattning : .... LÄS MER
12. Stress i förskolan - ökade krav, ökade sjukskrivningar : En textanalys av C-uppsaster om stress i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose with this qualitative text analysis is to study entire written C-essays in Sweden,about stress published between 2017 and 2022. The essay is gathered from DIVA using thekeywords “stress + förskola” and “förskollärare + stress” and includes 26 essays. LÄS MER
13. "Du kan aldrig språka för mycket" : En kvalitativ studie om hur språkutveckling synliggörs genom pedagogisk dokumentation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att öka förståelsen och kunskapen för hur förskollärare använder pedagogisk dokumentation för att synliggöra barns språkutveckling och i sin tur utveckla undervisningen. Genom en kvalitativ forskningsansats med semistrukturerade intervjuer har vi tagit del av åtta förskollärares kunskaper kring studiens syfte. LÄS MER
14. Miljön som aktiv agent : En posthumanistisk studie om barns språk- och kommunikationsutveckling
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att synliggöra pedagogiska miljöers möjligheter att främja alla barns språk- och kommunikationsutveckling. Studien genomfördes på två förskolor på olika orter där respondenterna var förskollärare. Som datainsamlingsmetod valdes turistguidning. LÄS MER
15. Dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet : En kvalitativ studie om förskollärarens dokumentation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : This study aims to contribute with knowledge about preschool teachers’ perspectives on documentation in the systematic quality work. The study uses a qualitative method where the collected empirical evidence is based on answers from 10 interviewed preschool teachers. LÄS MER