Sökning: "pedagogical planning"
Visar resultat 16 - 20 av 126 uppsatser innehållade orden pedagogical planning.
16. Jag vill bara, bara, bara vara lärare… : Lärares uppfattning av sin yrkesroll i relation till elever med psykisk ohälsa
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Mental health in Sweden is on the decline, with young people reporting the poorest outcomes. Reports show how schools fail in their preventive work when dealing with mental illness and that the burden of responsibility falls mainly on teachers who are forced to take initiative and thus are behind the few efforts that are made. LÄS MER
17. GIS, naturrelaterade händelser och resiliens – En studie om GIS betydelse inom arbetet med krisberedskap och samhällsplanering på lokal, regional och nationell nivå
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the significance of GIS in local, regional and national actors’ work with crisis preparedness and urban planning relative to natural hazards and resilience. Three interviews involving the City of Stockholm, the Stockholm County Administrative Board and The Swedish Civil Contingencies Agency shed light on how GIS is used and the descriptive significance of GIS. LÄS MER
18. Lärares uppfattningar om elevers användning av engelska utanför skolan och dess inverkan på undervisningen – en kvalitativ enkätundersökning
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: Young students in Sweden use a large amount of English outside school. The English input in school might be a minor part of some students’ input. Having students in the classroom who interact every day in English together with those that hardly use any English, poses a challenge to the teacher but it also provides possibilities. LÄS MER
19. Planering för undervisning utomhus utifrån didaktisk medvetenhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur förskollärare planerar utomhusundervisning utifrån medvetna didaktiska ställningstaganden. Forskningsfrågor som guidar den här studien är: “Hur synliggörs utomhusundervisning vid planering i såväl skriftliga planeringsdokument som i tal?” och “Hur motiverar förskollärare de didaktiska ställningstagandena i relation till utomhusundervisning?”. LÄS MER
20. Personlighetens betydelse i yrket som ridlärare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Varje person är unik och varje person som undervisar gör det utifrån sin egen personlighet. I sin yrkesutövning möter ridläraren människor i olika åldrar och med olika kunskap vilket skapar pedagogiska utmaningar. LÄS MER