Sökning: "pedagogical situation"

Visar resultat 21 - 25 av 159 uppsatser innehållade orden pedagogical situation.

  1. 21. Måltiden i förskolan : Vad grundar sig förskollärarens handlande på?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Cecilia Holst; [2021]
    Nyckelord :educational capita; interview; meal; preschool; preschool teacher; proven experience; scientific basis.;

    Sammanfattning : Title: Meal in preschool, what is the preschool teachers´ action based on? Author: Cecilia Holst Supervisor: Helena Andersson Purpose and questions: My purpose with this essay is to contribute to an increased knowledge about what governs preschool teachers´ action; educational capital or science and proven experience during meals. This can be useful to me, nannies, preschool teachers, headmasters/headmistresses, principals or other professions and stakeholders, which has connection to preschool operation. LÄS MER

  2. 22. Adaptable classroom lighting for pedagogical activities

    Master-uppsats, KTH/Stadsbyggnad

    Författare :Ellinor Bolt; [2021]
    Nyckelord :Pupil-centred lighting; adaptable lighting; dynamic lighting; illumination hierarchy; socio-spatiality;

    Sammanfattning : Classroom lighting has been installed in the same way since the 1960s, in straight lines offluorescent tubes, even if the teaching values have changed remarkably. There is a need for knowledge exchange that bridges lighting design theory and pedagogy and studies on how the current situation impacts education. LÄS MER

  3. 23. Hur förändrades film- och medieundervisning som följd av Covid-19 pandemi utifrån både lärares och elevers perspektiv?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Marija Ratković Vidaković; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; distansundervisning; film- och medieundervisning; IKT-verktyg; film- och mediepedagogik; film- och medieämnen; film- och medielärare; film- och medieelever; gymnasienivå;

    Sammanfattning : As of March 2020, due to the Covid-19 outbreak, numbers of students and teachers from pre-primary to tertiary education levels worldwide have experienced distance or semi-distance learning. Swedish teachers and students involved in the Media program and Aesthetics and media program (subprograms of Swedish secondary schools' national Social Science and Arts program) were affected by the situation as much as their colleagues and peers in other programs. LÄS MER

  4. 24. "Om du klipper bort våra ansikten syns ju inte våra skratt!" : En vetenskaplig essä om hur förskollärares praktiska kunskap kan påverkas i mötet med det digitala systemet Skolplattformen

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Sara Agné; [2021]
    Nyckelord :Praktisk kunskap; förskola; pedagogisk dokumentation; Skolplattformen; digitala verktyg; barns inflytande; meningsskapande; New Public Management; kvalitet i förskolan;

    Sammanfattning : Den här vetenskapliga essän syftar till att undersöka hur förskollärares praktiska kunskap kan påverkas i mötet med det digitala systemet Skolplattformen och hur mötet med ett sådant system kan bidra till att omforma mötet mellan förskollärare och barn. Utgångspunkten är en gestaltad situation från när förskolebarn riktade kritik mot fotodokumentation från en aktivitet de deltog i, som skapats i enlighet med Skolplattformens regelverk. LÄS MER

  5. 25. Generating socio-emotional learning in children and adolescents living in vulnerable conditions: : Perceptions of practices

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Carolina Camacho Ortiz; [2020]
    Nyckelord :Socio-emotional Learning; Vulnerable childhood and adolescence; Mental Health; Program Implementation; Resilience; Protective factors; Facilitators Education; Psychosocial Education.; Aprendizaje socioemocional; Niñez y adolescencia vulnerable; Salud mental; Implementación de programas; Resiliencia; Factores protectores; Educación de facilitadores; Educación psicosocial.;

    Sammanfattning : Many children and adolescents that live under vulnerable social conditions in Latin America and Colombia do not have access to quality programmes that focus on psychosocial education based on socio-emotional learning. Research evidence on practices used by programme facilitators is still underdeveloped in the region. LÄS MER