Sökning: "pedagogics"

Visar resultat 16 - 20 av 96 uppsatser innehållade ordet pedagogics.

  1. 16. För oss betyder matematik väldigt mycket, det finns i livet! : Om hur fritidshemmet ger uppmuntran och utmaningar i elevers matematiska utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Eva Andersson; [2020]
    Nyckelord :Leisure time center; Mathematics; everyday mathematics; informal mathematics; encouragement; challenge; Fritidshem; matematik; vardagsmatematik; informell matematik; uppmuntran; utmana;

    Sammanfattning : The pedagogics of the leisure time center where the signifiers are the group, the experience and the situation, all these would make possibilities for the leisure time teachers to work with mathematics in an untraditional way, to complement the formal mathematics with an informal, everyday mathematics. This way to educate goes together with what the science depicts is missing in the traditional way of educating. LÄS MER

  2. 17. Vad kännetecknar en god övning i kursen envariabelanalys (SF1625) : En studie om förstaårsstudenters svårigheter och god vuxenutbildning i matematik som underlag till en kurs för nyblivna övningsassistenter i envariabelanalys på KTH

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Simon Fry Eggers; Edvin Keller; [2020]
    Nyckelord :övning; övningsassistent; envariabelanlys; Kungliga Tekniska Högskolan; KTH;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att utveckla och förbättra undervisningskvalitet på matematikundervisningen på KTH genom att utveckla en kurs i pedagogik för nya övningsassistenter. Denna kurs kommer göras utifrån en förstudie på KTH. LÄS MER

  3. 18. Det outtalade. Uppmärksammas och bemöts tyst maktspel i skolan och på fritids? : En fältstudie av kroppsspråk på lågstadiet: Hög- och lågstatusspel och Härskartekniker samt deras Motstrategier och alternativ som Bekräftartekniker och Lågaffektivt bemötande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Margot Lande; [2019]
    Nyckelord :Non Verbal Communication; Elementary school; After-school programme; Master Suppression Techniques; Counter-strategies; High and Low status swing; Low Arousal Approach; positioning; interaction; pedagogics; power relations.; Bekräftartekniker; fritidshem; härskartekniker; hög- och lågstatusspel; ickeverbal kommunikation; kroppsspråk; kränkning; lågaffektivt bemötande; pedagogik; makt; motstrategier; relationsskapande.;

    Sammanfattning : Det outtalade – What is not uttered. The purpose of this study is to observe and analyze interaction between young children and between them and their educators focusing on power relations shown by non verbal communication. LÄS MER

  4. 19. Folkdans och somatik : en kvalitativ studie om folkdanskroppen och somatik i folkdansundervisning

    Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogik

    Författare :Henrike Wesp; [2019]
    Nyckelord :somatics; folk dance; dance education; somatic perspective; traditional dance; dance; awareness; pedagogics; Swedish folk dance; traditional dance; somatik; somatiska principer; dans; folkdans; traditionell dans; dansundervisning; pedagogik; medvetenhet; kroppen; svensk folkdans; tradition;

    Sammanfattning : This study aims to investigate how dance teachers who are educated in Swedish folk dance are reflecting and thinking over the body and the use of bodily self-awareness in their teaching. Furthermore it wants to examine whether the use of somatic principles can act as a tool to support the ideas which dance teachers express. LÄS MER

  5. 20. Folkhögskolans bildningsmiljö : upplevda framgångsfaktorer för personer med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Anna Björk; [2019]
    Nyckelord :Bildning; folk high school; inclusive education; neuropsychiatry; special education; success factors; Bildning; folkhögskola; framgångsfaktorer; inkludering; neuropsykiatri; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Många unga människor lämnar idag det reguljära skolsystemet utan fullständiga betyg. Därav finns ett stort behov av vuxenutbildning. Folkhögskolor erbjuder en alternativ pedagogisk väg i förhållande till andra skolformer, då de inte är styrda av nationellt fastslagna läroplaner. LÄS MER