Sökning: "pedagogik avancerad nivå"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden pedagogik avancerad nivå.
1. I en värld av bokstäver : undervisning inom tidig litteracitet i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Kommunikation är en viktig del av det sociala samspelet. Att kunna hantera skriven text, både som konsument – genom läsning och producent – genom skrivning, ger oss möjlighet att ta till sig ny kunskap och utföra rättigheter som varje enskild människa har i ett demokratiskt samhälle. LÄS MER
2. "När man lägger på hi-haten får man lära om sig": En kvalitativ studie som prövar ett nytt material inom linjärt trumspel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The inspiration to design our own teaching material came from a musical meeting where we expressed an interest in linear drumming. The ambition for the actual creation was based on the lack of a material for drummers at an intermediate level to a more advanced level in linear drumming. LÄS MER
3. Magisterexamen i pedagogik , 15 hp, avancerad nivå : Lärarnas design av lärande vid integrering av digitala resurser i sin yrkespraktik. En fenomenografisk analys
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate the perceptions of eight upper secondary school teachers about how digital technology is integrated into teaching practice. The survey is based on two overarching research questions: 1. LÄS MER
4. Hur vuxna nybörjares intresse för programmering påverkas av ett pedagogiskt spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Denna avhandling undersöker hur ett spel framtaget i undervisningssyfte påverkar vuxna nybörjares intresse av att studera programmering på universitetsnivå. I dagsläget är programmering ett ämne som många nybörjarstudenter anser vara för svårt för dem. LÄS MER
5. Left out: Exclusionary gender discourses in Swedish high school psychology textbooks
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att identifiera diskursiva representationer av genus i tre olika läromedel som används i kursen psykologi 1 på gymnasienivå i Sverige. Metod och teori kommer primärt från diskursanalytiska traditioner och har även influerats av vissa feministiska teorier. LÄS MER