Sökning: "pedagogik litteratur c-uppsats"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden pedagogik litteratur c-uppsats.

  1. 1. Mattespel för datorn : Analys av digitala läromedel ämnade för matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jon Tejnung; [2011]
    Nyckelord :matematik; pedagogik; it; itk; dator; läromedel; undervisning; datorspel; spel; mjukvara; digital; analys; läromedelsanalys; interaktivitet; multimedia;

    Sammanfattning : Syftet med denna rapport är att få mer kunskap om hur digitala läromedel kan främja elevers kunskapsbildning i matematikundervisningen. Denna kvalitativa c-uppsats omfattar två delar. Den första delen består i att utveckla ett verktyg för att kunna analysera datorprogram gjorda för matematikundervisning. LÄS MER

  2. 2. Den normkritiska dramapedagogen? : En undersökning om dramapedagogers uppfattningar av att arbeta normkritiskt.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Camilla Samuelsson; Marlene Solca; [2010]
    Nyckelord :dramapedagogiskt förhållningssätt; normkritiskt förhållningssätt; normkritisk pedagogik; queer; intersektionalitet; toleranspedagogik; Kumashiro;

    Sammanfattning : Samuelsson, Camilla & Solca, Marlene (2010). Den normkritiska dramapedagogen? –En undersökning om dramapedagogers uppfattningar av att arbeta normkritiskt. C-uppsats i dramapedagogik, Akademin för utbildning och ekonomi, Högskolan i Gävle. LÄS MER

  3. 3. Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen : Utifrån kvalitativ textanalys uförd på ett urval av Astrid Lindgrens verk

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och psykologi

    Författare :Nadja Edlund; [2008]
    Nyckelord :Multi-culture; the literary view; children’s perceptions; Astrid Lindgren; Mångkultur; litteratur perspektiv; barns formning; Astrid Lindgren;

    Sammanfattning : Abstrakt Examinationsnivå: Examensarbete, 15 högskolepoäng, inom lärarprogrammet Högskolan i Gävle Titel: Barns mångkulturella formningar genom barnlitteraturen: Utifrån kvalitativ textanalys utförda på ett urval av Astrid Lindgrens verk Författare: Edlund, Nadja                                                                                                         Termin och år: Ht 2008                                                                                                           Institution: Institutionen för Pedagogik, didaktik och psykologi. Handledare: Daniel Pettersson                                                                                    Nyckelord: Mångkultur, litteratur perspektiv, barns formning, Astrid Lindgren   Syftet med uppsatsen är undersöka vilka värderingar som ingår i benämningen mångkultur samt hur barns mångkulturella uppfattningar formas genom barnlitteratur representerad av utvalda verk författade av Astrid Lindgren. LÄS MER