Sökning: "pedagogik naturkunskap"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden pedagogik naturkunskap.
21. Lust att lära naturkunskap : - en undersökning av elevers motivation på yrkesprogram
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med undersökningen är att studera vad som påverkar elevernas motivation till lärande inom naturkunskapsämnet. För att genomföra undersökningen använde vi oss av två olika metoder, fokusgruppintervjuer och enkätundersökning. LÄS MER
22. Elevers inställningar till Naturkunskap : Vad är det som förklarar deras inställningar?
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : .... LÄS MER
23. Gymnasielärares uppfattningar om anpassad undervisning i naturkunskap A
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Avdelningen för pedagogik och didaktik i utbildning och skola (PeDiUS)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka lärares uppfattning om hur undervisningen anpassas efter klassernas gymnasieprogram. Studien har med ett didaktiskt perspektiv fokuserats på om lärarna uppfattar uppdraget att anpassa undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A, om lärarna uppfattar behovet av anpassning av undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A samt hur lärarna beskriver sitt arbete med anpassning av undervisningen efter klassens gymnasieprogram i Naturkunskap A. LÄS MER
24. Mordet i salladsdisken : utveckling av en PCR-baserad laboration för gymnasiet
Kandidat-uppsats, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskapSammanfattning : Det har nyligen skett ett mord i salladsdisken i närbutiken. Så börjar inledningen till detta arbete. Syftet med studien var att ta fram en PCR-baserad genetiklaboration med RAPD-primer som är lärorik och intressant för gymnasielever i de naturvetenskapliga ämnena. LÄS MER
25. ”Det är så integrerat i mitt tänkande” : fem arbetslags resonemang om matematikens roll i förskolan
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : The background to the study was that the school agency published a report stating that students, after completing school, did not meet the criteria to receive the grade “Pass” in mathematics. The study presents the reasoning of work teams from five different preschool departments’, about ways to work with the subject with children in the ages four to five. LÄS MER