Sökning: "pedagogik och e-lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden pedagogik och e-lärande.
1. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER
2. E-lärande för kompetensutveckling : En kvalitativ intervjustudie om psykologers ochpsykoterapeuters upplevelser kring e-lärande
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Background/objective: Many studies report positivelearning results for e-learning for skill development in anumber of different settings, whereas one of these settings isin the work with mental health. However, mental healthissues are a globally increasing problem, not least in Sweden,and the need for effective and easily accessible skilldevelopment alternatives is therefore very high. LÄS MER
3. ”Det är som ett bibliotek jag kan använda direkt helt enkelt…” : En studie om upplevelsen av personalutbildning i form av e-lärande
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie var att undersöka anställdas upplevelse av personalutbildning i form av e-lärande. Detta mynnade ut i tre frågeställningar där fokuset låg på vilka kunskaper anställda fick från utbildningarna, på vilka sätt de erhöll kunskaperna samt på vilka sätt dessa kunskaper användes i det dagliga arbetet. LÄS MER
4. Rekommendationsmotor: med fokus inom E-lärande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Studier kring rekommendationsmotorer är ett område med större signifikans i en växande digital verklighet. Mängden med information ökar och med mer information blir det svårare att hitta det som för individen är av intresse. LÄS MER
5. Chatbots in education : A passing trend or a valuable pedagogical tool?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Digitalizing education and reinventing the learning experience is one of the big challenges in this age of information. In the eld of E-learning, the application of a chatbot as part of the education has shown interesting potential, both as a teaching and administrative tool. LÄS MER