Sökning: "pedagogisk verkstad"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden pedagogisk verkstad.

  1. 1. Uttryck som didaktiska verktyg : undervisningsdesign kring tolkning av uttryck

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Elisabet Jagell; [2019]
    Nyckelord :expression; didactics; reflection; craft; art; crafts; meta-language; Levande Verkstad; art pedagogy; uttryck; didaktik; reflektion; slöjd; bild; hantverk; metaspråk; Levande Verkstad; konstpedagogik;

    Sammanfattning : The research examines pedagogical approaches to work on interpreting expressions in a developed educational organisation. The essay contains two analyses: A re-analysis of a previous study (study 1) where two art educators in a museum art program were interviewed and a new empirical study with two art educators from Levande Verkstad (study 2). LÄS MER

  2. 2. Gränser : En studie av den estetisk-praktiska miljöns pedagogisk-terapeutiska grundegenskaper utgående från två verksamheter: Hagastiftelsens verkstäder och Kristofferskolans bokbinderi

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Ruhi Tyson; [2011]
    Nyckelord :Workshop; Autism; Merleau-Ponty; Schiller; Aesthetics; Narrative integrity; Therapy; Education; Hand; Tool; Biography; Verkstad; Autism; Merleau-Ponty; Schiller; Estetik; Narrativ integritet; Terapi; Pedagogik; Hand; Verktyg; Biografi;

    Sammanfattning : Borderlands. A study of the aesthetic-practical environment, its pedagogical and therapeutical properties based on the outline of two practices/institutions: the workshops at Hagastiftelsen and the bookbindery at the Kristofferschool. LÄS MER

  3. 3. Pedagogers syn på småbarns inomhusmiljö och barn i behov av stöd

    Magister-uppsats, Institutionen för didaktik

    Författare :Eva Engfors; [2009]
    Nyckelord :fysisk inomhusmiljö; material; barn i behov av stöd;

    Sammanfattning : Syftet med min uppsats var att undersöka pedagogernas syn på fysisk inomhusmiljö i relation till förskolans uppdrag att utgå ifrån varje barns behov och ge stöd till barn som behöver det. Sju informanter från tre förskolor intervjuades. Informanterna arbetar utifrån skilda pedagogiska inriktningar. LÄS MER