Sökning: "pedagogy Swedish municipal music school"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden pedagogy Swedish municipal music school.
1. Strategier för gruppundervisning i sång : observationsstudie av sångundervisning på kulturskola och gymnasium
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : The study examines strategies used by voice coaches in small groups and how they apply cultural-mediating tools. The analysis is primarily based on Hultberg’s theory of cultural-psychological model of musical learning by making music (2009). LÄS MER
2. Det pianistiska lärandet på musik- och kulturskolan - Att uppnå balansen mellan musikaliskt uttryck och pianistiskt hantverk
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: The pianistic learning at the Swedish Municipal School of Music and Culture – seeking balance between musical expression and piano technique. How is it possible to design the learning of piano to piano students at the Swedish municipal school of music and culture? This question is central for this paper with the purpose to study piano pedagogues’ thoughts on requisite components for achieving balance between musical expression and pianistic technique. LÄS MER
3. Rytmikstart - En kvalitativ studie av instrumentalförberedande rytmikundervisning vid en kommunal musikskola samt en kommunal kulturskola
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Detta examensarbete syftar till att kartlägga rytmik som introduktion till instrumentalunder-visningen vid en svensk kommunal musikskola samt en svensk kommunal kulturskola. Studiens frågeställningar söker svar på rytmikintroduktionens innehåll, intentioner, likheter och olikheter med annan rytmikundervisning samt om det verkar finnas några skillnader mellan de elever som erfarit den förberedande undervisningen och de som inleder sitt instrumentalspel med mer traditionell undervisning. LÄS MER
4. Kulturskolan i integrationens kraftfält
Magister-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Access to cultural education in a multi-ethnical context. The right to dance and play an instrument, to paint and work with film is taken for granted by many children in Malmoe today. The agenda explicitely phrases the intent of the publicly financed schools of art for children to reflect the multi-ethnic demographics of the city. LÄS MER