Sökning: "pedagogy design"

Visar resultat 1 - 5 av 116 uppsatser innehållade orden pedagogy design.

  1. 1. Ethics over aesthetics - A content analysis on the inclusion of environmental ethics within the undergraduate architectural curriculum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Angela Raji; [2023-10-05]
    Nyckelord :Environmental ethics; Curriculum studies; Undergraduate architectural education; Qualitative content analysis; Value-oriented framework;

    Sammanfattning : This document analysis study primarily investigates the inclusion of environmental ethics with an undergraduate architectural curriculum in Sweden. The curriculum documents analyzed in this study contain specific literature and objectives which primarily guide pedagogy both in theory and in the design studio. LÄS MER

  2. 2. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amelie Andersson; Hanna Aldeborn; [2023]
    Nyckelord :Action space; Gibson’s affordance theory; indoor environment; preschool pedagogy; preschool staff; Handlingsutrymme; Gibsons affordance teori; inomhusmiljö; förskolepedagogik; förskolepersonal;

    Sammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER

  3. 3. Autismvänliga miljöer i förskolan : En enkätstuide om autismvänliga miljöer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Wilma Eriksson Fältebrant; Diana Jalal; [2023]
    Nyckelord :ASD; Autism spectrum disorder; learning environments; special educational perspectives; AST; Autismspektrumtillstånd; lärmiljöer; specialpedagogiska perspektiv;

    Sammanfattning : The following study focuses on autism-friendly learning environments designed in preschool. The aim of this study is to find out if the knowledge and experience of the teachers in Swedish preschools is sufficient to design adapted in-house environments for children with autism spectrum conditions. LÄS MER

  4. 4. Game-based learning for culturally diverse students : Designing a conceptual framework for embedding cultural capital into games

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Bridget Pivac; [2023]
    Nyckelord :game design; participatory design; cultural capital; cultural identity; culturally responsive pedagogy;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to create a conceptual framework for designing culturally responsive game based learning (GBL) with diverse students by including their cultural capital. This addition of cultural capital can contribute to the students' learning capabilities. LÄS MER

  5. 5. Medhörningens inverkan på produktionsvärdet inom livescenen : en studie kring medhörningens inverkan på vokalisters konstnärliga utrymme vid scenframträdanden

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Erika Iljero-Winnberg; [2023]
    Nyckelord :Livescen; Hörbarhet; Lombardeffekten; Ljudkvot; Interfoliering; LTAS; Salience; Medhörning; Lyssning; In-ear; Scenmonitor; Monitortekniker; Ljudtekniker; Vokalist; Sångare; Sångerska; CCM; Ickeklassisk; Riktningskaraktäristik; Kommunikation; Produktionsvärd;

    Sammanfattning : One important aspect of stage performance for non-classical singers is stage monitoring. Amplified instruments along with drums often compete in frequency and sound level which affects the audibility on stage, both in detail and as a whole. LÄS MER