Sökning: "peer assessment"

Visar resultat 16 - 20 av 148 uppsatser innehållade orden peer assessment.

  1. 16. Formativ bedömning i ämnet idrott och hälsa på gymnasiet : En kvalitativ studie om idrottslärares möjligheter och utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Marschall Valadi-Sumesaraie; Erik Pahlberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka möjligheter och hinder gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa upplever kring formativ bedömning samt vilka formativa strategier som främst kommer till uttryck i deras undervisning. Studiens material omfattar 6 lärarintervjuer som analyseras med hjälp av en tematisk analys och sätts i förhållande till tidigare forskning, skolans styrdokument och formativ bedömning såsom den definieras av utbildningsforskaren Dylan Wiliams. LÄS MER

  2. 17. Risk Assessment of Digital Assets – Insurance Applications in Cryptocurrencies and NFTs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för elektro- och informationsteknik

    Författare :Roberto Delgado Ferrezuelo; [2023]
    Nyckelord :Blockchain; NFTs; private key; phishing; floor price; rarity; cold wallet; hot wallet; risk premium; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The aim of the project is to develop a framework for an insurance policy for digital assets. The project comprised several stages, starting with the identification of risks associated with these assets. Policyholders were then categorized into two groups based on a predefined rating factor. LÄS MER

  3. 18. Automatic Analysis of Peer Feedback using Machine Learning and Explainable Artificial Intelligence

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kevin Huang; [2023]
    Nyckelord :Text classification; Peer feedback; Explainable Artificial Intelligence; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM education; Textklassificering; Feedback till kamrater; Förklarig Artificiell Intelligens; BERT; RoBERTa; DistilBERT; Decision Tree; MLP; CSCL; STEM-utbildning;

    Sammanfattning : Peer assessment is a process where learners evaluate and provide feedback on one another’s performance, which is critical to the student learning process. Earlier research has shown that it can improve student learning outcomes in various settings, including the setting of engineering education, in which collaborative teaching and learning activities are common. LÄS MER

  4. 19. How different forms of formative assessment can be integrated in physics lab activities.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Fysikundervisningens didaktik

    Författare :Nellie Kjäll; Gustav Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :Formative assessment; ISLE; Lab activity; Physics; Heavily guided; minimally guided; Formativ bedömning; Laboration; Fysik;

    Sammanfattning : Experiments are an important part of physics and it naturally follows that lab activities is important in physics education. While there are a great number of methods for lab activities that all have varying effects, this study seeks to answer how they interact with one of the most important tools in education, formative assessment. LÄS MER

  5. 20. Adaptive Comparative Judgement in Practice : A case study of the formative use of ACJ in a collaborative open-ended design project between Swedish upper primary schools under authentic classroom conditions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Camilla Björn; Ida Lundin; [2023]
    Nyckelord :Digital Assessment; Adaptive Comparative Judgement; RM Compare; Feedback; Peer Assessment; Formative Assessment; Teaching Material; STEM; Digital bedömning; Adaptiv Komparativ Bedömning; RM Compare; Återkoppling; Kamratbedömning; Formativ bedömning; Undervisningsmaterial; STEM;

    Sammanfattning : Digital assessment has the potential to increase equity in the assessment by facilitating a smother collaboration between teachers. It also allows peer assessment between students from different classes or even schools, which allows the students to view a potentially larger and more varied set of examples of the same assignment. LÄS MER