Sökning: "peer learning"
Visar resultat 1 - 5 av 277 uppsatser innehållade orden peer learning.
1. Digitaliseringens påverkan på lärare och elever – en kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : The following essay has the purpose of giving an account of how the increasing digitalization, medialization and flow of information has affected social science as a subject, and how this has changed the expectations put on students and teachers. Furthermore, the way teachers’ TPACK knowledge and web literacy skills affect their teaching is also examined. LÄS MER
2. Hur användandet av samtal och diskussion påverkar mellanstadieelevers förståelse för matematik
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : This research overview is an evaluation of knowledge and explores the impact of language linked to mathematics. This particularly in the context of conversations and discussions, on the mathematical understanding of students in the ages between ten to twelve years old. LÄS MER
3. Naturens Klassrum : En kunskapsöversikt av utomhuspedagogikens betydelse för elevers lärande, attityder och miljövetenskaplig minnesförlust.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Abstract We've investigated the effects of outdoor education, specifically how it impacts students' learning and attitudes, along with didactic choices worth considering from the teachers' perspective. There are two main reasons behind our choice of research topics. LÄS MER
4. En kvantitativ studie om dagens tillgänglighet av droger samt risk-/ och skyddsfaktorer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The purpose of this study was to examine drug availability and social risk- and safety factors regarding adolescents' drug use. The method used for this study was a survey, with 140 students from Helsingborg's high schools as respondents, allowing a quantitative analysis. The theory used in this study was Albert Bandura's social learning theory. LÄS MER
5. A Literature Review of Trends, Attitudes and Multilingual Learning in Research on Cross-Linguistic Influence
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Göteborgs universitet / LärarutbildningsnämndenSammanfattning : This literature review identifies what trends and attitudes can be found and how the multilingual learning process is depicted in research on cross-linguistic influence (CLI) between 2009 and 2023. The aim of this is partly to investigate the changes that have followed the EU’s commitment to reinforce multilingualism and to compare current research with historical findings. LÄS MER