Sökning: "peer learning"

Visar resultat 21 - 25 av 277 uppsatser innehållade orden peer learning.

  1. 21. Digital arbetsmiljö ut ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie kring hur medarbetare upplever digital arbetsmiljö och hur de hanterar svårigheterna

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Hanna Hagström; Majda Lelic Hussaini; [2023]
    Nyckelord :Digital work environment; cognitive work environment; employee experience; handling methods; Digital arbetsmiljö; kognitiv arbetsmiljö; medarbetarupplevelse; hanteringsmetoder;

    Sammanfattning : Dagens samhälle präglas av digital utveckling och digitalisering inom flera områden. Detta medför att allt fler organisationer digitaliserar sin verksamhet och användningen av IT-system inom organisationen ökar. LÄS MER

  2. 22. Hur högläsning i klassrummet kan gynna språkinlärning och språkutveckling hos eleverna i åldrarna 6–10 år : En kunskapsöversikt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sonia Ölaf; [2023]
    Nyckelord :language learning; language development; literacy; reading-aloud;

    Sammanfattning : This study aimed to analyze scientific articles on reading aloud to see what the research says about the success factors in the classroom that affect ages six to ten years. To investigate the articles for the area of investigation, Eriksson-Barajas et al. (2013) were used as the starting point for the method. LÄS MER

  3. 23. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lina Knudsen; [2023]
    Nyckelord :classroom discussions; Developmental Language Disorder; group work; Individuals and Societies; International Baccalaureate; linguistic vulnerability; middle school; social studies; verbal interaction;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan.  Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S?   · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions?  Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER

  4. 24. How do students perceive usability and usefulness of the Eclipse Integrated Development Environment? A survey study on students’ perspectives at Lund University.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Måns Jönsson; Max Andersson; [2023]
    Nyckelord :Perception; Usability; Usefulness; The Eclipse IDE; External Factors; TAM; Modes of Interaction; Business and Economics;

    Sammanfattning : This study examines the factors regarding the perceived usability and usefulness of the Eclipse IDE and how this influences students' perceptions of the Eclipse IDE in the context of education. The theoretical framework of the study is the Technology Acceptance Model (TAM). LÄS MER

  5. 25. Decentralized Learning over Wireless Networks with Imperfect and Constrained Communication : To broadcast, or not to broadcast, that is the question!

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Kommunikationssystem

    Författare :Martin Dahl; [2023]
    Nyckelord :Decentralized Stochastic Gradient Descent; Decentralized Learning; Medium Access Control; Wireless Communications; Machine Learning; Imperfect Communication; Resource-Constrained; Resource Allocation; Scheduling;

    Sammanfattning : The ever-expanding volume of data generated by network devices such as smartphones, personal computers, and sensors has significantly contributed to the remarkable advancements in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms. However, effectively processing and learning from this extensive data usually requires substantial computational capabilities centralized in a server. LÄS MER