Sökning: "peer learning"
Visar resultat 21 - 25 av 277 uppsatser innehållade orden peer learning.
21. Digital arbetsmiljö ut ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie kring hur medarbetare upplever digital arbetsmiljö och hur de hanterar svårigheterna
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Dagens samhälle präglas av digital utveckling och digitalisering inom flera områden. Detta medför att allt fler organisationer digitaliserar sin verksamhet och användningen av IT-system inom organisationen ökar. LÄS MER
22. Hur högläsning i klassrummet kan gynna språkinlärning och språkutveckling hos eleverna i åldrarna 6–10 år : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study aimed to analyze scientific articles on reading aloud to see what the research says about the success factors in the classroom that affect ages six to ten years. To investigate the articles for the area of investigation, Eriksson-Barajas et al. (2013) were used as the starting point for the method. LÄS MER
23. “ - Cause I like working when I’m happy” : A case study of students in linguistic vulnerability and verbal interactions with peers in the social studies classroom
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)Sammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att bidra med insikt i hur Mellanårsprogrammets (MYP) elever i språklig sårbarhet och deras lärare upplever verbala interaktioner i klassen med elevernas kamrater i Individer och samhällen (I&S), ett samhällskunskapsämne inom International Baccalaureate läroplan. Forskningsfrågor · Hur ser MYP-lärare på den effekt kamrater har på elever i språklig sårbarhet under verbala interaktioner i klassen och hur stödjer dessa lärare elever i språklig sårbarhet under dessa interaktioner i I&S? · How do MYP students in linguistic vulnerability experience and understand verbal in-class interactions with peers in the I&S classroom and how do they experience the support given to them by their teachers during these interactions? Theoretical Framework The theoretical framework of this case study is based on the sociocultural perspective as seen in Vygotsky’s work (1987), which have been developed further by Säljö (2000) and Kozulin (2003). LÄS MER
24. How do students perceive usability and usefulness of the Eclipse Integrated Development Environment? A survey study on students’ perspectives at Lund University.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : This study examines the factors regarding the perceived usability and usefulness of the Eclipse IDE and how this influences students' perceptions of the Eclipse IDE in the context of education. The theoretical framework of the study is the Technology Acceptance Model (TAM). LÄS MER
25. Decentralized Learning over Wireless Networks with Imperfect and Constrained Communication : To broadcast, or not to broadcast, that is the question!
Master-uppsats, Linköpings universitet/KommunikationssystemSammanfattning : The ever-expanding volume of data generated by network devices such as smartphones, personal computers, and sensors has significantly contributed to the remarkable advancements in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms. However, effectively processing and learning from this extensive data usually requires substantial computational capabilities centralized in a server. LÄS MER