Sökning: "peer-to-peer marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden peer-to-peer marknadsföring.
1. Varumärkesbyggande i sociala medier : En kvalitativ studie; hur små och medelstora företag använder sociala medier för att öka konsumenters engagemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Abstrakt Titel: Varumärkesbyggande i sociala medier Författare: Louise Johansson och Vilma Ljungborg Handledare: Anna Sörensson Examinator: Navid Ghannad Nivå: Kandidatuppsats Termin: VT 2023 Sociala medier är en effektiv kanal med stor räckvidd för att nå ut till potentiella kunder, skapapersonlig kontakt och konsumentengagemang. Interaktioner med kunder ger starkare relationermellan företagen och kunderna. LÄS MER
2. Sharing globally in a limited world : How sharecoms can internationalize by implementing M&As and/or strategic partnerships
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : During recent years the sharing economy has had an increased impact on the modern business climate, and the level of engagement among researchers has increased. The sharing economy is changing the way individuals perceive business and challenges traditional business models. LÄS MER
3. Sustainability Integration in Peer to Peer Marketplace Platforms : A Study of Customer Perception and Loyalty
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Increasing attention to sustainability and environmental concerns implies changes in consumer preferences, whereof companies need to provide offerings characterized with a focus on sustainability laden concepts such as the Circular Economy (CE), aligning with these changes. How to communicate sustainability has therefore become a focus of attention when formulating marketing strategies. LÄS MER
4. BlockChain Technologies in the World of Fashion
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Blockchain, a solution for different parties to reach consensus in a peertopeer (P2P) networks, allows us to distribute data across different entities. Many areas, including financial, health care, eCommerce, marketing, can benefit from blockchain technology. Influencer marketing also takes benefit from the properties of blockchain technology. LÄS MER
5. Advancing blockchain: A case of blockchain-enabled residential P2P electricity trading
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Moving towards decarbonization, the energy sector is facing a challenge of incorporating an increasing number of renewable energy sources generators in the existing electricity system. One of the proposed solutions is the adoption of blockchain-enabled residential P2P electricity trading. LÄS MER