Sökning: "pension marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden pension marknadsföring.

  1. 1. Marknadsföring av finansiellatjänster : En kvalitativ studie om fyra fintechbolag

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Scharff; [2020]
    Nyckelord :Relationship marketing; fintech; social media; loyality; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth; Relationsmarknadsföring; fintech; sociala medier; lojalitet; affiliate marketing; CRM; customer relationship; word-of-mouth;

    Sammanfattning : This study is written from a business perspective and deals with four fintech companies' use of relationship marketing. The focus is on companies within savings and pensions. The study follows a qualitative research method. This gives the opportunity to investigate whether a certain theory is followed in practice. LÄS MER

  2. 2. Säljes: En Mindre Ohållbar Framtid - En kvantitativ studie om vilka faktorer som påverkar konsumenters uppfattning om hållbarheten i fonder

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elina Durefors; Nicole Espelund; [2019]
    Nyckelord :Hållbar fond; Ekonomisk kompetens; Privatekonomi; Brand recognition;

    Sammanfattning : Swedish consumers can choose from a large range of savings options, where historically, households have had significant savings through an occupational pension and in stocks and funds. Financial behaviors and financial strategies, like other forms of consumption, change in conjunction with societal trends. LÄS MER

  3. 3. Varje berättelse har sin egen hjälte : En kvalitativ studie av svenska reklamfilmers argumentationstekniker och framträdande budskap

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Anna Hillgren; [2017]
    Nyckelord :Rhetoric; visual rhetoric; commercial; marketing; advertising impact; Retorik; rethoric; visuell retorik; reklamfilm; marknadsföring; reklampåverkan;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställning Syftet med studien är att undersöka hur tre svenska reklamfilmer tillämpar olika typer av argument för att övertyga mottagarna av sitt budskap och vilka retoriska grepp som används för att nå ut till publiken. Vidare undersöks vilka budskap som är framträdande samt vilka samhällsfrågor reklamfilmerna anspelar på. LÄS MER

  4. 4. Pensionssparande bland unga vuxna - en undersökning av sambandet mellan finansiell kunskap och sparande för framtiden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Kristin Engelmark; Lucy Werdi; [2016]
    Nyckelord :Financial decision making; pension savings; financial literacy; attitude shifts; presentation format within strategic communication;

    Sammanfattning : The Swedish pension system is facing a demographic challenge and reduced pension savings. This generates implications on future retirees. This paper examines possible explanations to why young adults in Sweden are saving less for retirement. LÄS MER

  5. 5. Tjänstekvalitet för pensionssparande : En studie om vilka faktorer som påverkar den upplevda tjänstekvaliteten för pensionssparande

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Davidsson Simon; Edgars Krivenko; [2014]
    Nyckelord :Service quality; Pension products; Consumer behavior; Tjänstekvalitet; Pensionssparande; Konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Our purpose of this paper is to seek an understanding of which service quality factors that affects customers in their decision making progress regarding purchasing financial services such as pension products. We also seek to evaluate the different service quality factors by compare their relative strength against each other. LÄS MER