Sökning: "people control företagsekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden people control företagsekonomi.
1. Etiska aspekter rörande användning av AI inom redovisning : En kvalitativ studie om hur redovisningsekonomer ser på etik och användandet av AI
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) är ett paraplybegrepp för intelligent teknologi. AI används inom redovisningsområdet, och kommer användas mer i framtiden. En rad etiska frågor har uppkommit i samband med ökat införande av AI i samhället i stort och även inom redovisningsområdet. LÄS MER
2. Job Crafting in the IT-industry : Crafting Work for a Satisfying and Fulfilling Work Life.
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: People have long sought to be able to influence and form their own work lives to align more with their personal beliefs and satisfy their needs and wants. Due to digitalization, opportunities for professionals to do so have increased, and theories such as job crafting have emerged. LÄS MER
3. Hemmakontorets utmaningar : En kvalitativ fallstudie om arbetsmiljöansvar inom telekombranschen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : During the Covid-19 pandemic, many people were confined to their homes, which has led to a change in the work environment and an increase in remote work. This study has therefore investigated how the responsibility for the work environment reaches the home, how it is maintained, and explored how remote work is experienced by employees, with a focus on ergonomics and psychosocial aspects. LÄS MER
4. Uppförandekod och ansvarstagande i svensk banksektor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur ansvarstagande för att följa organisationers uppförandekod skapas bland medarbetarna i organisationen. Metod: Studien är kvalitativ med abduktiv ansats och består av en förstudie och åtta semi-strukturerade intervjuer med medarbetare på en svensk bank. LÄS MER
5. Green Consumer Behaviour in Ordering Food Online : A Study of Generation Z’s Green Consumer Behaviour in the Chinese Online Food Delivery Markets
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Ordering online food delivery has become an urban lifestyle for many people around the world, especially in China. The booming of this online-to-offline market has brought lucrative profits to online food delivery industry players, while consumers are enjoying the diversity of food available through this convenient delivery way. LÄS MER